Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av svergie2
Zanders skrev:Hur funkar det med laddstationer som är utplacerade? Får man betala eller skiljer det mellan olika stationer? Är ruskigt sugen på en TE nästa gång.
Dom allra flesta är gratis, men det kan hända att någon Automat vill ha betalt.
marwi skrev:Någon som vet hur mycket bränslevärmaren drar? Jag hade också stängt av den tills ganska nyligen då elvärmaren inte orkade få bort all fukt under från rutan under färd. Det blev också en markant skillnad i distans när jag drog på den då mera el kan nyttjas för räckvidd.
Läst mig till här på forumet att den drar "Några deciliter" Bild
Användarvisningsbild
av joel80
Dom jag hittat som är sånna med lägre strömstyrka (alltså upp till 16A 230v enfas) har varit gratis. Däremot har av vad jag förstår fler och fler snabbladdare börjat kosta pengar. Vissa tar betalt per kwh och andra per tid.. vilket blir lite skevt enligt mig då olika bilar laddar olika fort.

Idag laddade jag utanför IKEA i Valbo (Alltså samma laddare som Valbo Köpis..) i ungefär 45 minuter under tiden jag åt lunch. Fick i ungefär 10km under den tiden.. :)
(Ingen Tesla-laddning precis!! ...men ändå skönt att kunna få i lite när jag ändå står parkerad. )
Användarvisningsbild
av joel80
Beställde 15e sept och hämtade 25e nov.
(levererades dock till handlaren den 16:e nov.. )
av maan1947
Robban12 skrev:Hur många veckor fick ni vänta på eran D5/D6 TE innan ni fick den levererad?
Beställde i början av augusti och fick levererat i början av oktober. Handlaren garderade sig och sa leverans i slutet av december eller början av januari :o.
av Robban12
maan1947 skrev:
Robban12 skrev:Hur många veckor fick ni vänta på eran D5/D6 TE innan ni fick den levererad?
Beställde i början av augusti och fick levererat i början av oktober. Handlaren garderade sig och sa leverans i slutet av december eller början av januari :o.

Fick veta idag att bilen är tillverkad och på väg till handlaren så de trodde leverans V51 :D
av guinness
joel80 skrev:Beställde 15e sept och hämtade 25e nov.
(levererades dock till handlaren den 16:e nov.. )
Beställde också 15e Sep, hämtar min imorgon :)
Användarvisningsbild
av joel80
Trevligt! Så du sitter och räknar minuter och timmar nu förstår jag! :D
Får se om ditt batteri är bättre laddat än mitt! Det vara bara 10km kvar till tom tank när jag hämtade min.. gnydde lite om det och tyckte dom borde kunna leverera den med typ fullt batteri i allafall.. Säljaren höll med och fyllde i allafall dieseltanken som kompensation. :)
Användarvisningsbild
av joel80
Delar med mig av den här också:
Körde ganska exakt 5 mil idag.. och hade batteri i nästan 40km.. Den hade gått 2-3km på diesel under motorväg och ordentlig acceleration nån mil tidigare än bilden här, men det mesta var stadskörning:
Bild

Kört med rattvärmen och lägsta stolsvärmen igång, och med klimatanläggningen i läge auto, fast med AC avstängt. Vet inte om det har så stor betydelse, det är lite småkyligt i kupén. Skulle man inte ha stolsvärmen och rattvärmen skulle det störa, nu funkar det fint.
Stämmer den blå stapeln så drar den vääldigt mycket el där, men 0.16 låter ok. Du behöver mer mot 17 kWh per 100 km för att den skall komma 50 km på batteriet
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9
Tätningsmassa ventilkåpa

Hej, ska vara till överdelen på kamk&ar[…]

V50 2,4 bensin, konstigt fel

Nu har jag plockat bort vattenpumpen. Den ser fin […]

Bak slits ju ganska fort oavsett, redan inför[…]