Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tjocken
Nu får du nog ställa kostnader lite mot varandra här, ta ett ca pris på vad det som saknas är värt och sen hitta utrustning som du vill ha för minst samma peng liksom. Navigator är bra utrustning, men dom flesta har ju en telefon med inbyggd GPS idag som funkar minst lika bra. Jag skulle nog hellre titta åt gratis service om du inte redan har det. Kanske något stylingpaket som sidescuffs eller så.
Tiduret går att eftermontera, det har jag gjort på bilar så det är inga problem. Men ett litet lättare sätt är väl annars ptc nyckeln eller vad den heter så du kan starta värmaren via nyckeln. Inte lätt alls att hitta på något bra.

Men sikta högt med kompensationen och hoppas att du får så mycket som möjligt, det skulle jag ha gjort.
av Melmac
Nä, det riktigt svårt, framförallt som att vi valde bort vissa grejor som vi inte behöver, som vi tyckte var onödiga.
Kan tycka att få upp bilen till Torslanda så får de jobba lite en dag.
Man kanske ska begära en ny bil!? :???:
av mikebike
Melmac skrev:Jodå, det skulle varit med i paketet men har försvunnit på vägen, de tog på sig ansvaret, men enligt Volvo och handlaren går det inte at eftermontera vare sig värmen i baksätet eller tiduret.
Har du fått bränsledriven värmare installerad?
Då är ju timern bara en mjukvara.
av kmi
Tjocken skrev:Nu får du nog ställa kostnader lite mot varandra här, ta ett ca pris på vad det som saknas är värt och sen hitta utrustning som du vill ha för minst samma peng liksom. Navigator är bra utrustning, men dom flesta har ju en telefon med inbyggd GPS idag som funkar minst lika bra. Jag skulle nog hellre titta åt gratis service om du inte redan har det. Kanske något stylingpaket som sidescuffs eller så.
Tiduret går att eftermontera, det har jag gjort på bilar så det är inga problem. Men ett litet lättare sätt är väl annars ptc nyckeln eller vad den heter så du kan starta värmaren via nyckeln. Inte lätt alls att hitta på något bra.

Men sikta högt med kompensationen och hoppas att du får så mycket som möjligt, det skulle jag ha gjort.
Navigation
Aut. Avbländande backspegel
Parkeringsassistans, Pilot
Parkeringsassistans, kamera, vidvinkel fram/bak
Drag
Lasthållare
Vinterhjul

Går att eftermontera
av perhall
Du verkar inte va sugen på nåt speciellt så jag föreslår prisavdrag! Det har du rätt till enl. KKL om de inte fixar grejerna...
av Melmac
Frågan är om inte de uppvärmda spolarmunstyckena också saknas då?!

Nä, de får köra upp bilen och få den fixad på fabrik alt. beställa en ny. Jag ska ha det jag har beställt och betalat för!
DÅ ska de dra av på priset jääääävligt mycket för att jag ska strunta i det.
Användarvisningsbild
av rosenlorden
Om det är som du skriver, att de tagit på sig ansvaret att det blivit fel - fast du har korrekt beställning så borde det väl inte vara en omöjlighet för dom att sälja den som lagerbil istället till någon annan. Jag skulle själv aldrig acceptera att inte få en motorvärmare med appstyrning "bortglömd". Sätesvärme bak är ju också något man skulle sakna, särskilt om det är enbart lädersäten...

Kan nog bli tufft, men står det rätt i papprena och sen inte finns med / går att eftermontera borde det väl gå. Men har säljaren sagt en sak, fast det sen inte kom med på beställningen ändå, då är det nog väldigt svårt att få den "reklamerad".

Hoppas det löser sig :o
av Melmac
"Your" står i offerten, på beställningen och på leveranskvittot. Det är inte så att det fallit bort med tiden utan det är förmodligen så att den som lagt in kampajen har glömt att lägga till delarna i plocklistor etc.

Har nu begärt att de kör upp bilen och får den ombyggd, beställer en ny eller letar upp en minst likvärdig hos någon annan handlare. Har dessutom begärt allting skriftligt.

Ringde igår till Volvo support för att höra om det verkligen inte går att eftermontera och han höll på att trilla av stolen när han hörde vad som hänt. - "Hur fan kan de missa ett helt paket???" Han tyckte jag var otroligt lugn trots den uppkomna situationen, men det är snart slut på det tålamodet.
Användarvisningsbild
av Mabuse
Melmac skrev: Skulle det nu vara så att detta inte ingick eller gick att få till bilen, så tycker i alla fall jag att säljaren bör upplysa om det när jag sitter med honom och lägger beställingen.
Jag har fått lära mig din hårda vägen att man inte kan lita på försäljare. Risken är för stor för fel för att inte dubbelkolla vad de säger, för det är alldeles för lätt när de säljer att de inte kan/vet eller inte är ärliga med vad som kommer att levereras.
Aldrig lita på dem, alltid dubbelkolla.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8

Tänk vad bra det är med internet och d[…]

Baklucka i baklås xc70

Efter att ha slitit mig fördärvad s&arin[…]

965 -97 Ingen gnista.. (B63)