Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag använde supportsidan men blev inte klok, ett samtal till Volvo löste frågan. V 46 är tillverkningen, dvs 2013. Bilen är förberedd så det räcker med en programvara för sjutusen så jag köper nog en ny kartbok istället, eller uppdaterar en Garmin jag har.
Tack för svaren.
Hej igen,

Jag var hos min Volvohandlare igår och köpte de nya kartorna. Jag frågade om det vat nån kod jag behövde av dom men blev tillsagd att det bara var att följa instruktionerna i asken. Där står det att gå till http://www.volvocars.com/navi för att få en kod. Det fungerade dock inte. Skickade en fråga till deras Customer Care och fick detta svar:

Your car is from 2012, so it was entitled to get the activation code on our activation website for the updates 2012 and 2013. The partnumber you wrote to us is the number for the new 2015 update. Since this update is not withing your entitles mapcare updates you cannot activate it on our website. We ask you to contact your dealer, so he can provide you with the activation code for the new update.

Har nån annan råkat ut för det här? Kommer dom att säga att jag måste betala för koden?? Djävla strul... :evil:
Lagerpe skrev:Har nån annan råkat ut för det här? Kommer dom att säga att jag måste betala för koden?? Djävla strul... :evil:
Förmodligen kommer jag det, beställde nya idag återstår att se vad som händer på torsdag när jag får dem. :???:
Kan ju bara tyvärr intyga att det är ett epa system långt från premium. (Förmodligen bättre i XC90..)
Iaf så hämtade jag skivorna imorse, handlarn hade ingen annan info/kunskap än att man skulle registrera sig via volvocars.com/navi.
Surfar dit, fyller i mitt VIN nr, så ska jag välja part nr som finns på kartongen. Det jag har 31438676 AA går inte ens att välja. Mejlar supporten, får autosvar tillbaka att det kommer svar inom FYRA dagar... Ridå! :shock:

Så fortsättning följer.. Nått nytt för dig @Lagerpe?
na96gen skrev:Så fortsättning följer.. Nått nytt för dig @Lagerpe?
Det var intressant! Exakt samma situation som för mig, m.a.o. Jag kunde heller inte fylla i det rätta numret och fick sedan svaret att det var Volvohandlaren som skulle förse mig med aktiveringskoden.

Jag ringde handlaren men möttes då bara av total oförståelse. Han hade ingen aning om vad det var jag pratade om och sa att han skulle fråga och sedan "höra av sig"... Det var för två dar sen och jag väntar fortfarande... :(

Det här är ju värsta tänkbara kundservice. Helt makalöst...
Ungefär samma här, varför bi handlaren och pratade med fler på reservdelar som såg ut som frågetecken, hamnade ute på verkstaden hos en servicekille som provade webben som jag för så har de alltid gjort men med samma resultat. Då han höll på med annat jobb skulle han kolla med deras support och höra av sig.
Inget att klaga på lokalahandlarens agerande bara plus där. Men systemet är ju helt sjukt..
Fortsätting följer..
Eftersom jag har fortsatt att klaga hos "Volvo MapCare Customer Contact Centre", har jag nu fått följande svar:

Unfortunately we have to refer you back to the dealer, as they have to purchase the code in a special dealer Online centre account. We cannot provide you with the activation code. Your dealer should know how to purchase the code which he should have sold to you together with the DVD's. If your dealer has problems, he can contact us or his headquarters.

Återstår att se om handlaren kommer att fatta det här... :roll:
Handlarna är hopplöst dåliga på det här med kartskivor och navigering. Det är två artiklar som man ska köpa, den ena är själva skivorna, som kostar drygt 500 kr, och det är en aktiveringskod, som kostar runt 2000 kr.

När jag köpte min uppdatering för en dryg månad sedan så tyckte säljaren att jag skulle komma in nästa dag före kl 16:00 för då kunde de hjälpa mig. Jag tyckte att en auktoriserad Volvoåterförsäljare skulle kunna hjälpa mig under de öppettider som stod på dörren och först när jag sa att jag skulle kontakta Göteborg om att återförsäljaren inte klarar av sitt uppdrag börjades det ringa och dona och vips hade jag en aktiveringskod, som tyvärr var felaktig så det bidde ett besök till. :(

Sedan kan det vara värt att nämna att när man bytt skiva så måste man starta om bilen innan den börjar läsa in nästa skiva. Talar av egen erfarenhet när frun bytte skiva strax efter vi lämnat färjan i Puttgarden och först när vi tankade i Bremen upptäckte vi att den inte läst in ett skvatt från den nya skivan. Navigeringen var tillgänglig lagom till vi skulle in i Dortmund och leta hotellet vid 23-tiden.
Vore ju sagolikt om jag måste betala två tusen spänn för en kod.. :shock:
V50 2,4 bensin, konstigt fel

Nu har jag plockat bort vattenpumpen. Den ser fin […]

Bak slits ju ganska fort oavsett, redan inför[…]

230fk går snålt

Varit ute och kört några mil nu. Lagt m[…]

Blir ju lite orolig då jag letar efter en V6[…]