Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nicco
Såg att de hade skrivit ut toppfarten till 210 km/h för både D4 och T5 på V40.

Varför skulle man sätta en sådan begränsning? Jag kan aldrig tänka mig att en så modern bil inte skulle klara av en högre hastighet än så...
Användarvisningsbild
av Strebern
Nicco skrev:Såg att de hade skrivit ut toppfarten till 210 km/h för både D4 och T5 på V40.

Varför skulle man sätta en sådan begränsning? Jag kan aldrig tänka mig att en så modern bil inte skulle klara av en högre hastighet än så...
Kanske har att göra med bromsarnas utformning, däckval, däckmärkning och andra system som behöver "förstoras" om bilen ska gå snabbare.

Min T6:a tror jag är spärrad till 230 km/h om jag inte minns fel, smaka på den käftsmällen.... väldigt förnedrande att ha en rolig volvo som inte ens klarar 250....
av Nicco
Det kan jag förstå!

Det luriga med just V40 T5 är att toppfarten i standardutförande uppges vara 240 km/h. Kan förstås vara tryckfel i uppgifterna om polestar-varianten, det har ju funnits fel både här och där i konfiguratorn tidigare.
av CHSC
Nicco skrev:
Ronne skrev: Polestar blir lite vekare , kolla på v40 på bygg din volvo . 253hk och 400Nm.

Se där, där fanns ju även uppgifterna för D4 :D
200hk/440Nm

Kanske kan bli en sådan när det går att boka tid då...
Jag hade förhoppningar om 215 hk, speciellt med tanke på att rica tar ut 231 hk och 470Nm.

Det positiva är att det inte känns så lockande längre, sparar man de slantarna.
av ansjo
Det jag tycker är lite kufiskt är att uppgifterna finns på Bygg din Volvo men inte på Polestars hemsida....
Lite sugen är jag allt, saknar vridet från min D4 Polestar.
Användarvisningsbild
av Rillee
Brukar det komma effektkurvor på alla trimmen på polestar?
av ansjo
Fortfarande inget till XC60 T5. Men följer det de andra erbjudandena så kan det nog kvitta...tveksamt om de får sålt så många optimeringar framöver till VEA-motorerna....
av tunnis
Bokade tid idag, så nästa fredag blir det 200hk.
Utgår ifrån att de skrivit fel tid på 0-100, kan ju inte gärna vara långsammare än med 190hk.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8

Det gick fint att få dit allt igen. S&Arin[…]

Min har varnar för samma sak (xc60 - 11) Samt[…]

V50 2,4 bensin, konstigt fel

Jag får se om jag orkar börja brå[…]

Tror Volvo har tagit bort möjligheten att sl&[…]