Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nicco
Jag tror så här, pengarna styr. Har du stålarna, köp en D5.

D4 är ingen raket, men knappast irriterande slö. D5 lär vara rappare, men jag vet inte om den blir så väldigt mycket roligare för det? Angående förbrukningen så lär den nog knappast skilja nämnvärt i verkligheten, om man jämför samma körmönster vill säga.

Om jag hade haft lite mer tålamod och väntat till MY16 med beställning hade jag tagit en D5, tycker prisskillnaden är för liten för att inte välja D5. Jag hoppas dock att det finns folk på begagnatmarknaden i framtiden som resonerar annorlunda så jag slipper skänka bort bilen när det är dags för försäljning pga att är en D4 istället för D5.
av perhall
En större motor innebär ju i allmänhet en hel del merkostnader. Försäkring, skatt, service, däck, värdeminskning.....

Jag har dock svårt att stå ut med en slö bil. Jag kör konstant för snabbt. Men också mycket uppmärksamt (tsf Ferrarin jag åkte bakom idag - föraren höll på med telefonen och var 3 sek sen vid varje rödljus).'

För mig är det helt ok att man köper en D2 och kör i 90. Men inte att man läxar upp andra. Jag lovar, alla personer har sina "brister" och har svårt att få livet att gå ihop om man blir underkastad en moral-, etik- och lagefterföljelseanalys.
PH
Styrströms kortslutning

V70 momentum 2.5FT 2009. Ja jag klantade mig, dro[…]

960 -97 skramlande ljud

Det sitter en värmeplåt under bakre del[…]

Motorproblem

Får bli en tur till Volvo

Tack för detta. Kollar i morron. :-)