Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kmi
Fick min D5'er till en merpris av 10.000:- jmf. med en D4 awd (My15)
Även med polestar blir en D4'er aldrig en D5'er så jag köpte D5'eren direkt da det var ungefär samma pris som en D4'er med polestar
Användarvisningsbild
av sony
kmi skrev:Fick min D5'er till en merpris av 10.000:- jmf. med en D4 awd (My15)
Även med polestar blir en D4'er aldrig en D5'er så jag köpte D5'eren direkt da det var ungefär samma pris som en D4'er med polestar

Jag tror att en D4 polestar är exakt samma som en D5
av ansjo
sony skrev:
kmi skrev:Fick min D5'er till en merpris av 10.000:- jmf. med en D4 awd (My15)

Jag tror att en D4 polestar är exakt samma som en D5
+1 på den...och med Polestar för strax över 9000 får de samma moment och hk med 8)
Användarvisningsbild
av Skruffel
Nya T5 må vara en fin motor, men som sagt... Att inte ha AWD på en XC60 känns bara fel, och jag tror det kommer påverka andrahandsvärdet negativt med. Visst är dagens FWD tämligen kompetenta, men med tanke på bilmodellen känns det lite avskalat utan AWD. Speciellt när AWD är så extremt skönt att ha på vintern! Jag är en av de många som aldrig kommer köpa en FWD bil igen, efter att ha kört AWD i så många år - oavsett vad alla miljömuppar säger... 8)
av perhall
Håller med om att AWD passar modellen. Men det kommer alltid finnas x procent (10, 20, 30?) som vill ha utseendet och den upphöjda känslan men nöja sig med FWD. Det har ändå sina fördelar
+
lägre förbrukning
lägre vikt
lägre skatt
billigare underhåll
billigare försäkring
färre reparationer
billigare inköp

-
sämre framkomlighet
mer däckslitage

Så även om jag vill ha AWD finns många argument för att avstå...
av perhall
Mccartney skrev:Det är väl ungefär samma som när man tar bort T6 AWD och ersätter den med en T6(4cyl) med 300hk utan awd.
ja....
av kmi
Teknisk blir en D4 AWD + polestar till en D5 AWD
Som "produkt" vil det altid være en D4 AWD.
Om bilen skal sælges är det fortfarande en D4 AWD

Derfor køpte jag D5'eren direkt når det var samme kostnad som en D4 AWD + polestar.

Men forstår att man köper en D4 AWD med dagens prisskillnad
965 -97 Ingen gnista.. (B63)

Att den går dåligt när du gasar &[…]

Visa din semesterbil(d)

Parkerat bilen i Berlin, inte helt smockat på[…]

Det stämmer att ”femman” inte hel[…]

Vw passat

Ni har säkert rätt. Tycker bara det &aum[…]