Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av PaNi
Detta var intressant! Även om det är ett halvår kvar innan det är dags att skicka in beställningen så kan man ju nu då börja drömma och leka med olika konfigurationer. Har två saker jag funderar på:

1. Kombinationen AWD och manuell låda hittar jag bara i XC60. Stämmer det eller har jag missat någon modell?

2. Kombinationen VEA och AWD hittar jag bara i XC90 och V40CC. Finns det någon annanstans också?
Användarvisningsbild
av joel80
PaNi skrev:Detta var intressant! Även om det är ett halvår kvar innan det är dags att skicka in beställningen så kan man ju nu då börja drömma och leka med olika konfigurationer. Har två saker jag funderar på:

1. Kombinationen AWD och manuell låda hittar jag bara i XC60. Stämmer det eller har jag missat någon modell?

2. Kombinationen VEA och AWD hittar jag bara i XC90 och V40CC. Finns det någon annanstans också?

Alla ska ju ha VEA enligt artikeln på förstasidan... "Vi går från åtta motorfamiljer till en. Kunderna får alla, oberoende vilken variant de väljer, den senaste teknologin med förfinade tekniska nivåer, samma avancerade överladdningsteknik, friktionsoptimering, I-Art-bränsleinsprutning och 30-90 kilo lättare motorer.".

Men jag ser också att T.ex V70 D4 AWDs info säger 5-cyl..
Märkligt...
av Kluster
Åååh mumma - V70 D3 Aut Classic Momentum Miljöklassad! Vad tusan ska man kunna pruta på då när allt nästan ingår?! :roll: 8)

EDIT: Ser ju att jag är i fel forumdel, sorry!
av Nicco
PaNi skrev: 1. Kombinationen AWD och manuell låda hittar jag bara i XC60. Stämmer det eller har jag missat någon modell?
XC70 D4 AWD verkar också finnas med manuell, annars ser det skralt ut.
PaNi skrev: 2. Kombinationen VEA och AWD hittar jag bara i XC90 och V40CC. Finns det någon annanstans också?
Det stämmer att det bara är XC90 och V40CC som har kombinationen VEA och AWD.
av Chuson
Ingen rebel blue på 60-serie? :(

Finns endast till V40 dåligt Volvo!

R-design logo på ryggstödet är tillbaka SKIT BRA Volvo!!! ;)
av Petzzon
Noterade precis att man sänkt dragvikten på XC60 D4 AWD till 1800kg, hoppas för allt i världen det inte stämmer, då blir det avbeställning av bilen.
av 40424
Petzzon skrev:Noterade precis att man sänkt dragvikten på XC60 D4 AWD till 1800kg, hoppas för allt i världen det inte stämmer, då blir det avbeställning av bilen.
Det kan ju inte vara möjligt?
Samma här, då får jag avbeställa och lämna Volvo.
av Petzzon
40424 skrev:
Petzzon skrev:Noterade precis att man sänkt dragvikten på XC60 D4 AWD till 1800kg, hoppas för allt i världen det inte stämmer, då blir det avbeställning av bilen.
Det kan ju inte vara möjligt?
Samma här, då får jag avbeställa och lämna Volvo.
Pratade med säljaren nu ikväll och det är fel, 1800kg gäller med manuell låda 2000kg gäller med Aut. Alltså fel uppgifter på hemsidan.
Framvagnsinställning själv

2-filiga vägar är bomberade dvs de lutar[…]

Fukt i ena strålkastaren

Sök på "fukt strålkastare&qu[…]

Hög framvagn biltema

Ska jag vara ärlig så bytte jag dä[…]

På mitt jobb har vi ett tiotal Mercedes Sp[…]