Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av least
Strebern skrev:Verkstaden kunde INTE hjälpa mig om det inte gick att återskapa felet på verkstan, vilket nu verkar svårt då stereon funkat utan problem i 2 veckor ca. Så vi sade det att jag skulle återkomma till hösten om problemet dök upp igen.
Lite surt med ett problem som ingen vill engagera sig i, men vi får se till hösten...
Inte vill engagera sig?
Det verkar vara tvärtom, verkstaden vill hjälpa dig men då måste felet kunna konstateras först för att garantin ska gälla.
Om du är säker på din sak är det väl "bara" att köpa ett nytt slutsteg?
Användarvisningsbild
av Strebern
least skrev:
Strebern skrev:Verkstaden kunde INTE hjälpa mig om det inte gick att återskapa felet på verkstan, vilket nu verkar svårt då stereon funkat utan problem i 2 veckor ca. Så vi sade det att jag skulle återkomma till hösten om problemet dök upp igen.
Lite surt med ett problem som ingen vill engagera sig i, men vi får se till hösten...
Inte vill engagera sig?
Det verkar vara tvärtom, verkstaden vill hjälpa dig men då måste felet kunna konstateras först för att garantin ska gälla.
Om du är säker på din sak är det väl "bara" att köpa ett nytt slutsteg?
Vad menar du med det?
Skiten är trasigt och ska åtgärdas på garanti.
Sen att det inte finns riktiga verkstäder utan enbart montörer som enbart byter delar som datorn säger är trasiga är ju jävligt surt för mig som kund när ett fel som inte finns i deras databaser uppstår, man blir ju idiotförklarad.
Om jag är säker på min sak så ska jag väl inte köpa ett nytt slutsteg för egna pengar? Men det är alltid härligt att bli ytterligare misstrodd och idiotförklarad.
av least
Du skrev själv att de inte kan hjälpa dig förrän det blir kallare. Och sen skrev du att det var surt med ett fel som ingen ville engagera sig i. Verkstaden kan inte byta ut din förstärkare på garanti om inte felet kan fastställas. Volvo Cars tar inte kostnaden för garantireparationer utan fastställt fel och jag misstänker att inte heller verkstaden är sugen på att ta kostnaden.

Och då menade jag att om du är säker på att det är förstärkaren som är trasig, så får du byta den för egna pengar.
av toast
Hej
nu vet jag inte vilket slutsteg eller vart det sitter... Går det att komma åt att kolla på det? Kan det inte vara fukt, dålig kontakt eller klämd kabel?
Användarvisningsbild
av Derank
Hur gick det för strebern och det defekta slutsteget? Har det hänt något på PS fronten, ny mjukis/talare el annat som gjort att PS låter bättre idag.?
av jarkendal
I min förra bil en V60-11 hade jag Premium Sound med Dynaudio-högtalare. Det var riktigt bra ljud, inget snack om det. Bra dynamik, dock lite klen i basen, den kändes inte i kroppen. Har nu en V60-16 med Premium Sound och skillnaden märks fram för allt i basen, nu känns den mer i hela kroppen. Dynamiken finns där, genom hela registret, mellanregister, diskanten och låga frekvenser. Kan inte riktigt bestämma mig vilken som är bäst ännu, måste lyssna lite till på den nya anläggningen. Men, spontant så här långt så tycker jag faktiskt Harman/kardon (MY 16) låter snäppet vassare än Dynaudio(MY 11). Mer dynamik, och helt klart bättre bas!
Användarvisningsbild
av Derank
Har ni subben till? och vet någon om det går att reglera subbens volum separat.
av jarkendal
Jag tror inte det går att få SUB till PS i en V60? Eller, kan man det?
Visa din semesterbil(d)

@fjohan82 , Låter förträffligt […]

Och denna har man sänkt med 10k för at[…]

Köpråd V60 Recarge

Tack för svaren.

Huven indikerar öppen

Hej! XC70 2014.Huven indikerar öppen trots[…]