Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tack :). Låter som en bättre lösning som kanske inte varnar onödigt som de gamla gör. Att de varnar för bilar som kommer om man backar ut från en parkering har jag hört tidigare :).
Nya problem
Igår dog bilen helt igen.
efter flera samtal till Volvo tröttnade jag och tog med en bekant som jobbar som mekaniker på annan ort och åkte ner till Volvo. Han var med mekanikern och hittade att dörrlisten inte va tät och där har kommit in vatten i A-stolpen som har skadat elektoniken i bilen. Så trött på Volvo nu.

Jag har tidigare märkt att det står vatten på dörrlistena och när man öppna rinner det rätt in på sätet vilket jag har klagat på innan till Volvo men tydligen var det bara så. Och nu när det varit is så har isen förstört listen.

Jag kommer kräva en hävning av köpet nu.
Jag tror tyvärr inte att du kommer kunna häva köpet. Darför har man nybilsgaranti att fixa allt gratis.Det var tråkigt att höra syftar på alla dina problem men hoppas verkligen att dem åtgärdar alla fel och att du får nåt kompensation.
sony skrev:Jag tror tyvärr inte att du kommer kunna häva köpet. Darför har man nybilsgaranti att fixa allt gratis.Det var tråkigt att höra syftar på alla dina problem men hoppas verkligen att dem åtgärdar alla fel och att du får nåt kompensation.
Jo man har rätt att häva köpet om inte felet kan åtgärdas efter 4 försök.
Jag har själv behövt göra detta en gång
Petrapetra skrev:Nya problem
Igår dog bilen helt igen.
efter flera samtal till Volvo tröttnade jag och tog med en bekant som jobbar som mekaniker på annan ort och åkte ner till Volvo. Han var med mekanikern och hittade att dörrlisten inte va tät och där har kommit in vatten i A-stolpen som har skadat elektoniken i bilen. Så trött på Volvo nu.

Jag har tidigare märkt att det står vatten på dörrlistena och när man öppna rinner det rätt in på sätet vilket jag har klagat på innan till Volvo men tydligen var det bara så. Och nu när det varit is så har isen förstört listen.

Jag kommer kräva en hävning av köpet nu.
Fick du igenom hävning av köpet?
Om du behöver hjälp så kan jag hjälpa till
Jag tycker att det är konstigt att inte Volvos XC60 / V60, V90 CrossCountry mfl antispinnsystemet TCS tror jag att det kallas för inte kopplas ur automatiskt när man kör i Off road läget. Framkomligheten blir betydligt bättre utan Antispinn vid körning på dåliga, hala, leriga, isiga vägar.

Kanske turbon som jävlas då?

Detta gäller bara gamla bilar eller?

Visa din semesterbil(d)

Klockan är här nu 07:,00. Sitter i en […]

Har en V50 med samma motor, har åkt på[…]