Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jonasuppling
Ja du. När jag googlar verkar det vara många i USA som har problem. Dom har tom påbörjat en stämning mot volvo. Dock mest om att framrutorna är dåligt limmade. Även en del takluckor problem som jag har nu. Men tror det är många i sverige med men många kanske inte har märkt av att det ligger vatten under mattorna. Jag märkte det genom att rann vatten från taklampan i fram.

Så vatten kan komma in i xc60 enligt google:
Dåligt limmad framruta (vanligt)
Takluckan (vanligt)
Railsen (ovanligt)
av Sharkbait
jonasuppling skrev:Ja du. När jag googlar verkar det vara många i USA som har problem. Dom har tom påbörjat en stämning mot volvo. Dock mest om att framrutorna är dåligt limmade. Även en del takluckor problem som jag har nu. Men tror det är många i sverige med men många kanske inte har märkt av att det ligger vatten under mattorna. Jag märkte det genom att rann vatten från taklampan i fram.

Så vatten kan komma in i xc60 enligt google:
Dåligt limmad framruta (vanligt)
Takluckan (vanligt)
Railsen (ovanligt)

Då skall alla som äger en Volvo XC60 med panoramatak lyfta på mattorna för att se om det finns en dold swimmingpool som Volvo bjuder på.

Är vissa problem kända för hela världen gällande tex Volvo så är standard svaret från Volvo att "det känner inte vi till" eller "det är första gången vi har inne en bil för".
Användarvisningsbild
av MartinS
Hur har det gått Jonas, har du fått på luckan igen?

Har du haft möjlighet att kika på syrrans bil?
av jonasuppling
En fråga bara. Ser det "tätt" ut eller ska jag lägga an hårdare? Den fjädrar lite när man trycker ner luckan
image.jpg
image.jpg (1.03 MiB) Visad 1101 gånger
image.jpg
image.jpg (1.06 MiB) Visad 1108 gånger
image.jpg
image.jpg (1.14 MiB) Visad 1103 gånger
image.jpg
image.jpg (1.17 MiB) Visad 1096 gånger
av Tim
Ett tips innan man gör den här operationen är att kontrollera att dräneringsslangarna inte är täppta, vilket i 9 fall av 10 brukar vara orsaken till läckaget. Slangarna går ut i torkardiket så plenium täckning måste bort och där klipper man av slangarna, då dom från början är skurna som ett kryss med 2 smala spår i. Kolla det innan.
VOLVO 945 B230FD STARTAR EJ

Hej har en Volvo 940 b230fd som inte vill gå[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Man kanske kom på att det var lite lurigt at[…]

Kollad precis och jag har ingen ström till ob[…]

Recharge frågor

Beror på vilken årsmodell det är.