Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ~Kalle~
robeks skrev:Hmm idag när jag skulle slå på värmare stod det att den redan var igång
Det hände mig för nån vecka sen, fick panik för bilen stod i varmgarage, rusar dit och tänker att nu är hela garaget fullt i dieselångor, men värmaren var avstängd som tur var :-O)

Appen har funkat bra för mig senaste dagarna

/Kalle
Användarvisningsbild
av GustavE
Har upptäckt en försämring som måste ha blivit med appen i samband med någon uppdatering nyligen.
Man kan ju se om bilen är låst eller inte i appen. Det står dessutom exempelvis: (Uppd. 3 tim sedan). Förr kunde man trycka på uppdateraknappen så stod det: (Uppd. 0 min sedan). Men det går inte längre.
Så nu är den här funktionen näst intill värdelös. Man vill ju veta läget just nu, inte för si och så många timmar eller dagar sedan. Bilen kan ju ha låsts upp under den tiden utan att det kanske nått appen.

Kan inte lägga in appen i min surfplatta med android. Står bara: Appen gjord för mobiltelefoner och så finns det ingen ladda-ner-knapp. Har sett andra här på forumet, t ex. Joel80 som har appen i surfplatta. Finns det något knap ett lura Play Butik? :)

Ser fortfarande inga trippmätare i appen. Trodde det skulle lösa sig i samband med 1-årsservicen med uppdatering av mjukvara som jag va inne på nyligen men det har det inte gjort. Tänkte tyvärr inte på det just då så glömde både kolla efteråt och påminna mekanikern om det. Har alla andra trippmätarna i appen?
Användarvisningsbild
av mange69
Uppdatera för att se om bilen är låst kan jag göra högst uppe till höger när jag är i låsa-menyn. Trippmätarna ser jag under instrumenterings-menyn.
Användarvisningsbild
av Kite
Om bilen nu själv håller koll och uppdaterar till servern när den är låst/olåst så är det väl inget problem att du inte kan tvinga fram en ny check som drar extra batteri osv. Har du upplevt att det inte stämmer eller att den hamnar ur synk?
av kmi
Min Voc har knappt funkat under den senaste månad. (Web och app)
Kommer och kontakta Volvo och begära att mitt abon. först börjar när tjänsten funkar som den ska.
I övrigt konstigt man kan ha en tjänst i beta i nu mere än et halvt år!
Användarvisningsbild
av Perra83
kmi skrev:Min Voc har knappt funkat under den senaste månad. (Web och app)
Kommer och kontakta Volvo och begära att mitt abon. först börjar när tjänsten funkar som den ska.
Vad har du för Volvo?

Våra bilar har det inte varit något problem med.
Användarvisningsbild
av leiwi
GustavE skrev:Har upptäckt en försämring som måste ha blivit med appen i samband med någon uppdatering nyligen.
Man kan ju se om bilen är låst eller inte i appen. Det står dessutom exempelvis: (Uppd. 3 tim sedan). Förr kunde man trycka på uppdateraknappen så stod det: (Uppd. 0 min sedan). Men det går inte längre.
Så nu är den här funktionen näst intill värdelös. Man vill ju veta läget just nu, inte för si och så många timmar eller dagar sedan. Bilen kan ju ha låsts upp under den tiden utan att det kanske nått appen.

Kan inte lägga in appen i min surfplatta med android. Står bara: Appen gjord för mobiltelefoner och så finns det ingen ladda-ner-knapp. Har sett andra här på forumet, t ex. Joel80 som har appen i surfplatta. Finns det något knap ett lura Play Butik? :)

Ser fortfarande inga trippmätare i appen. Trodde det skulle lösa sig i samband med 1-årsservicen med uppdatering av mjukvara som jag va inne på nyligen men det har det inte gjort. Tänkte tyvärr inte på det just då så glömde både kolla efteråt och påminna mekanikern om det. Har alla andra trippmätarna i appen?

Jag skulle misstänka att Joels platta har telefonfunktion :D
av kmi
Perra83 skrev:
kmi skrev:Min Voc har knappt funkat under den senaste månad. (Web och app)
Vad har du för Volvo?

Våra bilar har det inte varit något problem med.
Xc60 my15
Fick den 5 dec.
På min my14 funkade det klockrent
Användarvisningsbild
av GustavE
Kite skrev:Om bilen nu själv håller koll och uppdaterar till servern när den är låst/olåst så är det väl inget problem att du inte kan tvinga fram en ny check som drar extra batteri osv. Har du upplevt att det inte stämmer eller att den hamnar ur synk?
Nej bilen håller ingen bra koll. Dessutom kan ju nätet ligga nere i det ögonblicket man blåser. Nu tidigare på morgonen när jag skulle sätta igång värmaren stod det: Olåst (Uppd. 15 tim sedan). Fick trycka på uppdateraknappen flera gånger både i låsmenyn och huvudmenyn innan det stod: Låst (Uppd. 0 min sedan). Igårkväll hade jag mycket riktigt bilen olåst i kanske 2 timmar, men sen låste jag den och det har alltså inte VOC snappat upp på hela natten.
Användarvisningsbild
av Kite
Ok, då har de inte lyckats fullt upp märks det som. Jag har inte upplevt några problem med voc appen för min V60 MY15.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10
Motorproblem

Att motorlampan blinkar när motorn går […]

XC70 2015, gnissel höger bak

Hade knarr/gnissel på in V60 (2018) och bytt[…]

V70 som är slö hjälp