Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av D1000
Kan meddela att s-däcken nu är levererade så nu slipper jag för hoppningsvis att ha något mera med handlaren att göra. Väntar med spänning på kundundersökningsformuläret :lol:

Bilen är helt fantastik att köra vilken skillnad jämfört med V70, premiumkänsla är markant mycket högre ändå så var V70 en 2012:a.

Det enda jag kan klaga på är högtalarna bak kunde gärna ha en mer matchande ljudkvalite med dom fram.
Användarvisningsbild
av leiwi
Mangeh73 skrev:Jag förstår inte det där med "registrerad som förare för att kunna följa leveransen"

Man behöver väl:

1. Ett Login till http://www.minvolvo.se (och det skapar man själv)

2. Här kan man lägga till sin kommande bil själv om man bara får bilordernummer och kundordernummer.

Eller har jag missuppfattat något?

Nej Just så fungerar det
av Rudolfs
En annan får förmodligen hämta sin nya bil imorrn utan balansvikter på vinterhjulen.
Användarvisningsbild
av LazerHawke
Rudolfs skrev:En annan får förmodligen hämta sin nya bil imorrn utan balansvikter på vinterhjulen.
Inte bättre hämta den när vikterna är åtgärdat?
av Rudolfs
LazerHawke skrev:
Rudolfs skrev:En annan får förmodligen hämta sin nya bil imorrn utan balansvikter på vinterhjulen.
Inte bättre hämta den när vikterna är åtgärdat?
Det vill dem inte ta åt sig när dem gjort bort sig. Väldigt underbart.
av s6025t
Det kan väl knappast vara Volvo original fälgar med vinterdäck det gäller de kommer ju kompletta balanserade o klara från Volvo så återförsäljaren balanserar o monterar sällan sprillans nya däck/fälg
Användarvisningsbild
av Perra83
Vilken amatör monterar däck utan att balansera?

Namn på firman?
av Rudolfs
Perra83 skrev:
Vilken amatör monterar däck utan att balansera?

Namn på firman?

Jag har försett bilfirman med egna vinterhjul, Dem fick slå bort klistervikterna pga att dem tog i oken. När jag idag kom dit o tittade på bilen så förstår jag varför. Dock är jag besviken att dem inte kunde höra av sig från mecksidan och säga att detta har hänt o bara frågat om dem skulle satt på sommarhjulen igen.

Jag fick ganska otydlig information igår ifrån försäljaren via mail.

Men hämtade ut bilen idag, Det var absolut ingen fara o köra bilen utan dessa vikter, Så liten obalans att jag knappt märker det. Jag balanserar om dem själv senare i veckan hos min polares verkstad någon kväll.
Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]