Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
Sorry, jag tänkte fel. Det var ju precis det priset som du sade. :oops: Där ser man vad bilder kan luras. Hoppas att du hittar något snart. :wink:
av JLGA
Tror jag kollade på typ 1000 bilar innan jag bestämde mig, så håller med dig om att bilköp inte är lätt! :wink:
Men själv så skulle jag nobbat den repiga och slitna bilen direkt. En bil som blivit misshandlad på det viset är ju högst troligt även misskött när det kommer till service och underhåll också. Kan vara värt att tänka på...
Användarvisningsbild
av joel80
Ååååh.. Nu har jag kört en till T4F.. Ca 9000 mil på mätaren.. Med Summum, blis o driver support-paketet! Typ 20k över min första tänkte budget.. Men faan.. Adaptiv farthållare är ju nästan värt bara det! Haha... :)
av Lövet
Kolla att farthållaren har rätt programvara först, dvs den som går att slå av adaptiva funktionen på. Du kommer bli tokig på motorväg annars.
Användarvisningsbild
av joel80
Hur kollar jag det? Hur gör man för att slå av det om det går.
av Lövet
Vet ej. Min MY11 hade det inte trots Service 2.0 och allt vad det heter.
Användarvisningsbild
av Kite
Hur menar du att det skulle vara en nackdel med just adaptiv farthållare på motorväg? Funkar smidigt även på motorväg tycker jag.
av Lövet
Den bryter av för tidigt. Precis när det är lagom att byta fil till vänster slår den på bromsen. Dessutom hänger den kvar den lägre hastigheten för länge när man bytt fil. Känns som det tar en evighet innan den fattar att kusten är klar. Gillar man att blockera i vänsterfil är det inget problem men så ska man inte köra...
Användarvisningsbild
av joel80
Om man ställde in lägsta avståndet så låg man ca 1sek bakom framförvarande.. Jag brukar försöka byta tidigare än så på motorväg om jag vill om.

Men jag ska kolla upp möjligheten.. och hur man isåfall gör för att stänga av det. Ska man behöva gå in i menyer o så blir det ju ändå lite krångligt att ändra under färd.
av toast
På xc60 MY15 så håller man inne knappen på ratten för att växla mellan adaptiv och vanlig farthållare. Tyvärr kommer den inte ihåg valet nästa gång man startar bilen. Personligen gillar jag inte den adaptiva då det blir för ryckig körning. Men man kan få det mjukare genom att hålla på gasen när man närmar sig bilen framför istället för att byta till vänsterfilen alldeles för tidigt.
Vevlager v50 1.8f

Mors. Jag håller på och renoverar en f[…]

@fjohan82 , Tjo Har du art.nr till skruvar och[…]

Yes det ingick på vparts! Dock ej lås

Går startspärren i så kommer den […]