Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

MartinB82 skrev:
volvobrasse skrev:Funderar faktiskt på om jag bara ska ha fram, men det verkar ju inte gå att välja bort det via byggdinvolvo? Står stänkskydd 1800:- endast? Någon som vet?

Sedan undrar jag, är det svårt att montera av dom?
Är väl lättast å beställa utan, å eftermontera dom själv om du bara vill ha fram, montering å demontering tar Max ett par minuter.
Dom sitter med samma torxskruvar som innerskärmarna sitter med.

Personligen tycker jag att det är väldigt bra, spar bilen mot blästring, å den håller sig betydligt renare.

Sen är Volvos stänkskydd väldigt diskreta, om man jämför mot många andra biltillverkare.
Bifogar en bild på min bil som har stänkskydd både fram och bak.

Bild}
Tusen tack för bilden. Ja på denna syns det ju knappt, dock har du ju en svart med svarta stänkskydd. Undrar hur det kommer se ut på min Ocean Race blåa. Jag har dock nu beställt för både fram och bak, direkt från fabrik :)
Ni som kan, är detta eftermonterade stänkskärmar fram eller ser det ut så här original på V60n? Jag beställde aldrig stänkskärmar men ev har handlaren bjudit på detta fram ändå. De är rätt små och märks nästan enbart om man granskar bilen nära.
IMG_20141021_090232.jpg
IMG_20141021_090232.jpg (503.49 KiB) Visad 526 gånger
volvobrasse skrev:Ser det konstigt att endast sätta fram? För det ju där som gör mest skada på dem egna bilen?
Jag eftermonterade stänkskydd endast fram. Tycker inte det ser speciellt konstigt ut. Dels blev det mindre spill upp på framdörrarna och dels skyddas undersidan tröskellistorna lite bättre från stenskott.

Bild
corb06 skrev:
volvobrasse skrev:Ser det konstigt att endast sätta fram? För det ju där som gör mest skada på dem egna bilen?
Jag eftermonterade stänkskydd endast fram. Tycker inte det ser speciellt konstigt ut. Dels blev det mindre spill upp på framdörrarna och dels skyddas undersidan tröskellistorna lite bättre från stenskott.

Bild
Ok! Det det står 1800:- via bygg din volvo, men dom monteras av ÅF enligt honom. Men det gäller ju både fram och bak. Då kanske man ska beställa detta utanför bygg din volvo och påtala endast fram..
Tycker det är viktigt att så många som möjligt har skydd bak också för att minska risken för stenskott på bakomvarande... Extra viktigt på vintern då det ligger mer skit på vägarna... (både tappade dubb och uppsliten asfalt.)
Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]