Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Exquattro
XC90 skriver att bästa bemötande han fått är på Porsche Center Syd. Jag körde med min röda V60 av rent intresse in på samma företag i Göteborg och förklarade med en gång att tyvärr kan jag nog inte köpa något sådant här men är givetvis intresserad ändå. Jag kom därifrån efter tre kvart då säljaren Gunnar gått igenom hela historian bakom Porsche, visat mej bilar och även verkstan samt lite modellhistorik kring Boxtern eftersom det är den enda jag skulle kunna tänkas ha råd med. Jag kände mej tvungen att skicka ett mail och tacka honom när jag kom hem. En mer passionerad och påläst bilsäljare har jag aldrig varit med om och jag hoppas verkligen få ärende att komma tillbaka och göra en affär med honom någon gång. Heder åt honom :D
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
MångaVOLVO skrev:Det är deprimerande läsning här. Så många bilar som blivit sålda av andra märkeshandlare istället kan jag bara gissa. Jag har haft tre nya BMW sedan 2007 och det har varit gråsten som sjunkit i havet i värde. Varja gång jag bytat bil har det kostat en kvarts mille. Jag ångrar det senaste bytet till en stor 535iAT. Hade jag behållit min 335iAT 2009 hade jag haft nästan alla pengarna till den V60 Summon jag har nu. Desto mer nöjd är jag med denna V60 D4 VEA 2014 8växlade Nissin låda som jag trivs något oerhört med. Har inte saknat 535:an alls. Den var snabbare vid omkörning men inte jätteskillnad. Volvon drar efter 500 mil 0,6 i blandat. Mot BMW 0,85 med ägg under pedalen. Som en sportbil känns chassiet. Rapp i gensvar. Mer vrid än Volvo uppger. Fler hästar också. Komforten är mkt hög. Inga sportstolar här. Bara läder. Det enklare lädret som ingår i summon. Sportstolen har mjukare läder i fyrkanten vid sitskanten. Annars samma läderkvalitet. Det jag egentligen skulle ha sagt var att min säljare Rade i Trelleborg är så trevlig och på ett sätt som känns nära. Kör till detta Bilia då blir ni inte besvikna. 8)

Roligt att höra att du är nöjd med din V60, även fast du gått ifrån stora fina Bmw:s med starka motorer. :-)-)
av llesrof
Exquattro skrev:XC90 skriver att bästa bemötande han fått är på Porsche Center Syd. Jag körde med min röda V60 av rent intresse in på samma företag i Göteborg och förklarade med en gång att tyvärr kan jag nog inte köpa något sådant här men är givetvis intresserad ändå. Jag kom därifrån efter tre kvart då säljaren Gunnar gått igenom hela historian bakom Porsche, visat mej bilar och även verkstan samt lite modellhistorik kring Boxtern eftersom det är den enda jag skulle kunna tänkas ha råd med. Jag kände mej tvungen att skicka ett mail och tacka honom när jag kom hem. En mer passionerad och påläst bilsäljare har jag aldrig varit med om och jag hoppas verkligen få ärende att komma tillbaka och göra en affär med honom någon gång. Heder åt honom :D
En Porsche-butik kanske skall ses mer som en hobbybutik för och av entusiaster snarare än som en bilhandlare som kränger konsumtionsvaror.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Tycker att Volvosäljarna SKA ha Volvo som intresse och vara mycket påläst om bilarna och kunna en hel del. Och att vara intresserade av det dom säljer. Vissa kan men det är inte många.
av llesrof
simonhalmstad skrev:Tycker att Volvosäljarna SKA ha Volvo som intresse och vara mycket påläst om bilarna och kunna en hel del. Och att vara intresserade av det dom säljer. Vissa kan men det är inte många.
Det kanske de var innan de började sälja skiten? :mrgreen: Det finns ju få saker som dödar ett intresse så som att börja jobba med det. De som hänger på ett volvoforum har nog en annan intressenivå för Volvobilar än vad som de flesta har och att förvänta sig inbitna volvoentusiaster som volvosäljare tror jag är att ha lite för högt ställda förväntningar. Men visst, har man sin bil mest som onaniobjekt och vet det mesta om den men väldigt lite om något annat så kanske man har dessa förväntningar? :D
av Exquattro
Min uppfattning, då utöver Gunnar på Porsche såklart, är att deras intresse i allmänhet är att göra affärer och tjäna pengar.(undantag finns såklart) De kan överlag lika väl sälja motorbåtar, husbilar, mopeder eller vad som helst. Ett riktigt genuint bilintresse hittar man inte hos så många. Sen går de såklart och sparkar i bilhallen hela dagarna så de orkar förmodligen inte tänka bil på kvällen som vi gör. Dock som många här har skrivit, de kommer inte ens fram och frågar, detta beteende tjänar man ju inga pengar på men tyvärr är nog vissa bilmärke drabbade av detta, de är lättsålda och har sin hyfsat fasta publik, t.ex. Volvo. Men...farligt,farligt beteende. Marknaden ändrar sig snabbt och rätt som det är står även en ointresserad Volvosäljare och får det tunt i plånboken. Då är det lite sent att bättra sig.
av perhall
Det sorgliga är ju att vi här på forumet kan ju va lite jobbiga kunder.
En typisk tjänstebilskund, jobbar på Astra, LidL eller SAS, hämtar ut en ny V60 D4 VEA Momentum Business, krok, silver, kör 10 000 mil på tre år, frågar aldrig nåt, klagar inte på verkstadsräkningar... sköna kunder.
De här som kommer in och frågar om detaljer (som vi på forumet) tar säkert mycket mer tid.
Är å andra sidan superviktiga om man vill bygga ett starkt varumärke för vi pratar ju mer om bilarna än andra.
Men så långt har ju inte den enskilde (måttligt intresserade) säljaren ork eller incitament att tänka.
För deras provis är ju lika hög om de säljer till Gösta (71 år, pensionerad bilmek, jobbig!!!) som vi här (också jobbiga) som tjänstebilsföraren (som är ointresserad) eller säljer 100 bilar till Coca-Cola, röda V60 D2..
PH
av llesrof
perhall skrev:Det sorgliga är ju att vi här på forumet kan ju va lite jobbiga kunder.
En typisk tjänstebilskund, jobbar på Astra, LidL eller SAS, hämtar ut en ny V60 D4 VEA Momentum Business, krok, silver, kör 10 000 mil på tre år, frågar aldrig nåt, klagar inte på verkstadsräkningar... sköna kunder.
De här som kommer in och frågar om detaljer (som vi på forumet) tar säkert mycket mer tid.
Är å andra sidan superviktiga om man vill bygga ett starkt varumärke för vi pratar ju mer om bilarna än andra.
Men så långt har ju inte den enskilde (måttligt intresserade) säljaren ork eller incitament att tänka.
För deras provis är ju lika hög om de säljer till Gösta (71 år, pensionerad bilmek, jobbig!!!) som vi här (också jobbiga) som tjänstebilsföraren (som är ointresserad) eller säljer 100 bilar till Coca-Cola, röda V60 D2..
PH
Har du tjänstebil?
av perhall
llesrof skrev:
perhall skrev:Det sorgliga är ju att vi här på forumet kan ju va lite jobbiga kunder.
PH
Har du tjänstebil?
Nej.
av llesrof
perhall skrev:
llesrof skrev:
PH
Har du tjänstebil?
Nej.
Trodde inte det heller. Men du verkar "veta" rätt mycket om hur tjänstebilförare är och tänker. Jag har heller ingen tjänstebil men några av mina närmsta vänner och släktingar har det. De är rätt petiga med sina bilar. Visst, de klagar kanske inte över verkstadsräkningen, men de har samma förväntningar på bemötande som alla andra, kanske till och med högre förväntningar. Jag vet organisationer som bytt bilmärke (Mercedes) på grund av taskigt bemötande. En bekant var skulle plocka ut en tjänstebil och var hos BMW-handlaren två gånger utan att någon säljare uppmärksammade honom. Då åkte han och köpte en Audi istället. Sedan åkte han ned till BMW-handlaren och mer eller mindre drog med sig säljaren ut och visade sin Audi och berättade varför han köpte den. På många ställen, kanske de flesta, är det nämligen den anställde själv som väljer bil och går till handlaren och köper den. Så att tjänstebilförare inte frågar något utan bara säger ja tack amen, som du antyder, är helt enkelt inte sant.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 11

Styrpinnen passar i ett hål i stålf&au[…]

Värdering 242

Tjena! Är ny här och skulle behöva […]

Innebär det att jag stryper tillförsel[…]

Då är vi på samma spår. Had[…]