Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hur är det med Ps i MY11 med bilarna som har sensus, jag lyssnade i en xc60 med ps + sub det lät grymt bra.
Droopy skrev:Det där med att spela in köper jag inte riktigt, låetr det inte hundra nu så komemr det inte att göra det sedan heller, snarare är det så att du vänjer dig vid ljudet.

Dynaudio PS låter svinbra från första sekunden man lyssnar på det, i vilken >Volvo modell som helst, tom gamla HP spöar ju PS i MY12-14 med hästlängder.

Jag tycker fortfarande det verkar vara lite tveksamheter med HKs PS av folks inlägg att dömma, nu har jag dok inte fått chansen själv att lyssna på det än.
Droopy:
Gällande vanliga högtalare (hifi/stereo) så behövs ett antal timmar, kanske ca 60 för att membran osv skall spelas in.
Hursom, jag tycker det är väldigt stor skillnad mellan H/K-PS och det gamla, till H/K-PS fördel.

Nu har jag iof inte lyssnat på Dynaudio PS så kan tyvärr inte göra den jämförelsen.
Men jag gick mellan min förra o nya bil och direkt hörde jag en väsentlig ljudförbättring i min nya bil.
Däremot är jag lite skeptisk till Surround, har stängt av det o kör bara 3-channel o ljudprofil "hela kupén" eller vad det heter. Inte mixtrat så mycket i EQ:n heller än.

Simonhalmstad:
Misstänker att den XC60 MY11 med sub är har Dynaudiosystem. Om jag inte minns fel bytte Volvo leverantör mitt under MY11, och från och med MY11b sitter det högtalare från Harman group istället.

Till MY15 har PS-systemet uppgraderats med "bättre" högtalare från Harman (samt brandat det Harman Kardon), och så använder Volvo Dirac live istället för Audyssey.
MVH/
Då är det nog en med Audyssey jag körde för det var en MY11B-XC60 premium sound + subwoofer. Den enda bilen med HK systemet jag kört är en XC70 MY15 den hade riktigt bra ljud dock utan subwoofer och lät lite tunnare än XC60 med sub, sen så kunde man inte spela så hög volym på det som innan. Men det lät klart och fint hela tiden. På dom bilarna det går komplettera med Subwoofer tycker jag man ska göra det, blir enorm skillnad. :)
ricopet skrev: Nu har jag iof inte lyssnat på Dynaudio PS så kan tyvärr inte göra den jämförelsen.
Men jag gick mellan min förra o nya bil och direkt hörde jag en väsentlig ljudförbättring i min nya bil.
Däremot är jag lite skeptisk till Surround, har stängt av det o kör bara 3-channel o ljudprofil "hela kupén" eller vad det heter. Inte mixtrat så mycket i EQ:n heller än.
Jag har stängt av all ljudprocessing i min Dynaudio försedda XC60. Man lockas av surround och 3-channel när man bläddrar bland dom, men i det långa loppet vinner man på att ha dom avstängda, det blir det överlägset renaste och genuinaste ljudet med dom avstängda. Jag har ljudprofil förarplats men det misstänker jag bara har med ljudnivån i de olika högtalarna att göra? Jag har lirat lite med Eq'n men egentligen vill man ju ställa om den för varje ny låt man spelar så den är ganska neutral, höjer lite i de höga och låga frekvenserna. Jag har subben på +-0, den tar lätt över om man höjer upp den.

Jag älskar verkligen ljudet i min bil, om nya HK PS kommer upp i samma nivå blir jag faktiskt förvånad, med tanke på att allt skall bli billigare och billigare.

/Martin
EjS skrev:Är det någon som vet varför danska Dynaudio slutade leverera till Volvo.?
Enligt de uppgifter jag hört så höll Dynaudio på att gå i konkurs eller gick iaf dåligt under en period och då fick Volvo brått att hitta en ny leverantör. Kanske därför som det inte blev så bra...?
Dynaudio lever i allra högsta grad fortfarande, även om man var nära att gå i graven..
Ny PS har processor från Dirac och är i mina öron ett betydligt trevligare system än det förra och fullt jämförbart med det från Dynaudio, även om det låter lite annorlunda. Den förra omärkta generationen var ett skämt..

/Thomas
Har en V60 till låns nu med Harman Kardon Premium Sound................helvete vad besviken jag blev, trodde att Volvo hade lyft det till helt nya nivåer, men ikke. Ljudet låter renare än PS i MY 12 men det är ingen tyngd och kraft i ljudet och det låter processat ( vilket det ochså är )

Bakhögtalarna kroknade rätt så fort vid lite halvhögt spelande. Fler som lyssnat på PS by Harman och tycker det låter si el så?
Håller med din beskrivning fullt Droopy! Blev också MYCKET besviken över Harman Kardan. Ingen som helst tryck i högtalarna och maxvolymen är ett skämt! Högsta volymen låter inte ens speciellt högt, jämfört med tidigare system, det är precis som att dom sänker maxvolymen på högtalarna för att det inte ska börja bumla. Har provkört både S80 MY15 & XC70 MY15. Och ljudet låter verkligen inte premium.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Framvagnsinställning själv

2-filiga vägar är bomberade dvs de lutar[…]

Fukt i ena strålkastaren

Sök på "fukt strålkastare&qu[…]

Hög framvagn biltema