Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av svergie2
SvenB skrev:Du får ursäkta sverige2, men jag tror inte Volvo låser in sig i ett så snäv cirkel som du påstår och tydligen tror. Du talar om Lightningkontakt, vad har jag på min iPhone då :?:
30 Pins dockkontakt. Lightning kom i iPhone 5 och liknar Micro USB som finns i de allra flesta androidtelefoner.
Användarvisningsbild
av SvenB
Så den kontakten skulle inte duga då :?: Men även om så inte vore fallet, har jag råd att köpa ny bil för 400.000:-+ så har jag nog råd att byta iPhone:n också. :D
Användarvisningsbild
av joel80
Men själva grejen är att det inte blir kompatibelt med annat än Apples produkter. Så slutsatsen att det inte kommer vara kompatibelt för andra produkter är nog inte fel. Det kommer inte bli som med Sensus där du kan koppla in typ allt som har bluetooth.. (i allafall av senare års version...)
Användarvisningsbild
av svergie2
joel80 skrev:Men själva grejen är att det inte blir kompatibelt med annat än Apples produkter. Så slutsatsen att det inte kommer vara kompatibelt för andra produkter är nog inte fel. Det kommer inte bli som med Sensus där du kan koppla in typ allt som har bluetooth.. (i allafall av senare års version...)
Precis min mening :)
Användarvisningsbild
av SvenB
Det är ju inte få bilmärken som inför eller kommer att införa Apple CarPlay enligt nedanstående länk.

Ferarri, Honda, Hyundai, Jaguar, Mercedes, och Volvo.
Dessutom BMW, Chevrolet, Ford, Kia, Landrover, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Citroen, Subaru, Suzuki och Toyota.

https://www.apple.com/ios/carplay/
Användarvisningsbild
av joel80
Jag gissar på att det kommer vara ett tillval, och att det i framtiden kommer att finnas en massa bilar med helt värdelös "mediaanläggning" som inte är kompatibelt med något.
Användarvisningsbild
av svergie2
joel80 skrev:Jag gissar på att det kommer vara ett tillval, och att det i framtiden kommer att finnas en massa bilar med helt värdelös "mediaanläggning" som inte är kompatibelt med något.
Typ som Apple TV? :P
Användarvisningsbild
av SvenB
svergie2 skrev:Tänk om man får "säkerhetshål" som detta i en Android. Hade blivit ramaskri om hur osäkert Android är.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18472866.ab
Men, man måste väl ändå ta liiiite ansvar själv. Om tjejen, som fått sin mobil stulen, inte spärrar telefonen och byter sitt "apple-id" får man väl stå sitt eget kast. Hon har tydligen "Bildström" aktiverad. Hon har förmodligen fler Appleprodukter. Nu har hon tydligen tjyven i sitt "Nätverk" också. Men spärrar hon inte sitt kontokort om hon tappar det heller, tro. Men det skall ju vara Aftonbladet som har en sådan "snyfthistoria". :)
av jtingstrom
Förvånad hur dåligt pålästa en del är innan dom skaffar sig en åsikt och sedan slår på stora trumman om hur fel det är. Oxå dumt att prata om säkerhetshål då det är brister i handhavandet om vi nu tar tjejen som fått andras bilder i sin telefon som exempel.

Att man har implementerat möjligheten att kunna köra Carplay i bilen betyder inte att man måste ha en iPhone för att kunna köra bilen. Carplay ger en möjlighet att kunna använda en iPhone på ett säkrare sätt under körning och kunna ta nytta av en del funktioner som ex navigationen i telefonen.

Google jobbar på liknande system för Android men har inte kommit lika långt som Apple i dagsläget.

Sedan om biltillverkarna kommer att erbjuda båda möjligheterna återstår väl att se. En del kommer säkert att göra det och en del kommer hålla sig till en av systemen.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 13

Läste följande pressmeddelande för […]

Tyvärr så är det samma fel p&arin[…]

Det givarfästet passar ej till den länka[…]

D4 VEA dricker olja

Nu är vi snart på rull! Startade upp mo[…]