Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av moffe
Alla har sina smak och tycken... jag igen föredrar bilens gps.
När man aldrig hamnar bära den ur bilen och den är intergrerad i systemet.
Behöver ej trasla med några sugkoppar eller andra installationer eller kablar. Behöver en fundera att man bör ta gps med sig när man lämnar bilen någonstans, på grund av inbrott osv.
Dock är det aldeles för dyrt, men så är nog allt annat också. :)

Men nog har en skilld gps sina fördelar, nyare kartor oftast, mera funktioner... så om jag skulle köpa en "begagnad" bil så är inte det någon dealbreaker att den inte har gps.
Senast redigerad av 1 moffe, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag har för första gången inbyggd GPS i min senaste bil. Priserna har ju sjunkit rätt rejält. Men det hindrar inte att jag har lös GPS också. Sexton stycken tror jag, noga räknat...
Användarvisningsbild
av Perc
Sätt er i en S60 I från 2009 nån gång. Känns fortfarande hyfsat modern, va? Sen trycker ni igång den integrerade GPS:en och märker hur tekniken gått framåt sedan 1998 då P2:ans RTI-system kom ut på marknaden. :lol:

Jag gillar knappar och rattar och prylar. Ju mer ju bättre. Men jag har svårt att motivera att betala för inbyggd GPS då största motiveringen är att det är häftigt med stor display.
av Qualia
RTI till Sensus är helt underbar.. Jämför man med den gamla är väl dag och natt troligen,.
Röststyrning stort plus :)
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag tycker största fördelen med inbyggd GPS är integrationen med övriga system. Rösten dämpar radion (om man vill), men dämpas själv av pågående telefonsamtal. Röststyrningen till min Volvos GPS fungerar mycket bättre än motsvarande till någon av de Garmin nüvi som jag har.
av danli
Ingen som vet om det finns lösning på det där med snabbspola med ratten i Bluetooth och Spotify får en Iphone flippa ut.
Började förra året samband med Sensus 3 och där av en spotify uppdatering samtidigt som kom då.
(Svagt minne det gällde även Applets inbyggd spelare)

Volvos fel? Apple? Spotify? mja.. kan alltid hoppas det löser sig vid nästa service.
av mattish
Så jag är inte ensam om att ha problemet med sportigt när man försöker snabbspola.
av danli
mattish skrev:Så jag är inte ensam om att ha problemet med sportigt när man försöker snabbspola.
Har felet både på Iphone 4 och 5.

Samtidigt så om man justera ljudvolymen i bilen skickas någon signal till enheten för att om man har låtar i tunes så skall den gärna då byta från Spotify till Itunes. Nu har jag inga låtar i itunes som lösning. Kvar finns dock att om web-radio apps spelar kan den tyvärr blir ersätta av Spotify om man justera volymen.
Detta händer i huvudsak om Sensus inte upptäcker att det är endast streaming av ljud. Dvs om det finns tidigare låttitel från itunes/spotify på skärmen så envisas den.
av Zycoo
Är det någon som har koll på vilka Volvo Verkstäder i stockholms området som kan göra denna Sensus 3.0 uppdateringen !

Ringde till en större ÅF å fick till svar att det ej finns någon :roll: Vad jag förstått av allt läsande här så görs denna uppdatering genom ICM ? Finns det något Artickelnr till just denna uppdatering ?
Bilen det rör sig om är en Volvo v60 2012 med Navigation // Zycoo
Användarvisningsbild
av Derank
På sidan 5 i denna tråd finns ett inlägg som beskriver vilka fixar det var i 3.0. Alla volvo verkstäder kan göra detta
  • 1
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30

Hej Jag har en vän som har köpt en xc9[…]

Service Peugeot 107 2007

Hur skulle du säg att den övergripande k[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Har du larm i bilen?

Ja, det är helt sagolikt vad folk verkar leva[…]