Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Twendor
5 timer og 45 minutter for å få inn data fra 4 stk. DVD plater. :evil: I min forrige XC60 uten Sensus, brukte oppgraderingen 15-20 min. Tur at jeg ikke startet oppgraderingen før helgeturen. Da hadde det blitt uten navigering. Planlegg oppgraderingen lenge før kjøretur på ukjente veier. Twendor.
av Robertson
Väcker denna tråd till liv igen. Fick i dagarna ett epost från Navteq som sa att nya kartor kommer att skickas ut denna månaden. Någon annan som fått den informationen eller kanske rent av skivorna?
av MrNorth
Robertson skrev:Väcker denna tråd till liv igen. Fick i dagarna ett epost från Navteq som sa att nya kartor kommer att skickas ut denna månaden. Någon annan som fått den informationen eller kanske rent av skivorna?
Ja det kan man ju hoppas. Nåt skumt är det med de katorna jag fick i den nya XC60n. Vår gata finns bara med en stump av, trots att den anlades för 8 år sedan. Det går dock att navigera dit med adress, men på själva bilden finns inte vägen med :/

/S
Användarvisningsbild
av sura56
Jag fick skivor idag till XC60, fast jag sålde den förra året jag .
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Kartuppdateringarna brukar väl bara vara en gång per år i januari?
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
vilken version av kartuppdateringen är det?
Senast redigerad av 1 simonhalmstad, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av sura56
simonhalmstad skrev:vilken version av kartuppdateringen är det?
På min box står det
VCC Part No. 31358423 AA 1220
av acr32
Tycker det ter sig underligt, var det inte så att man skulle få 3 st uppdateringar av kartan? (Önskar/hoppades ju 1/år).
Jag fick min första uppdatering nu i Juli (köpte bilen i Maj 2011), nu 3 månader senare kommmer redan min andra uppdatering.
Vad säger att inte den 3:e och därav den sista kommer om 2-3 månader igen?
av KajJacob
RobbHexxx skrev:Vill bara tillägga att det räcker inte med Fat formaterat usb och GPX 1.1 för att lägga in POI, har försökt med kameror över Sverige och Norge några veckor nu utan lycka, har till och med ringt Volvo.
Idag lästa jag av en slump någonstans på nätet att det måste vara fat formaterat och max 1Gb för att fungera men eftersom jag inte har något så litet så provade jag att bränna på cd och det fungerade galant, har nu alla kameror över SWE/NOR inlagda lagom till semester:)
Överkurs:

Det går inte att ändra partitionsstorlek på USB-minnen i WIndows, men mycket väl i div. tredje-parts partitionsverktyg, som EaseUS gratisvesion:

http://download.cnet.com/EaseUS-Partiti ... 63346.html

På så sätt går det att ändra storlek så att ditt USB-minne blir under 1 Gb stor.
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
D4 VEA dricker olja

Kommer köra https://oljedroppen.se/produkt/mo[…]

Lite inne på lambdasonden ändå. S[…]

M4.4 tuning

Hi can anyone recommend a good tuner in Sweden. I […]

Vilken version av VIDA är det du använde[…]