Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rahlin
Beställde en XC60 D4 BE mm i måndags, 20/1, och har fått prel levtid v.20 enligt Min Volvo.

En lång väntan om det stämmer.. :( Hur har den preliminära levtiden stämt med den verkliga för er andra?
av PFA
Grattis till dig :) Skriv gärna ut hela specen.

Jag fick v. 6-7 som preliminär leveransvecka men kommer att få bilen nu på fredag, dvs v. 5. Hade inte julen kommit emellan så hade det förmodligen gått ännu snabbare.
av Rahlin
PFA skrev:Grattis till dig :) Skriv gärna ut hela specen.
XC60 D4 Momentum BE II
Manuell
Solidsvart
Sportpaket
Klimatpaket VOC
Mörkgrå sportläder med mörkt innertak
Tonade rutor 5 st
Borttagna emblem baklucka
Bälteskuddar bak
Mattor

Sen tog basbeloppen slut men det blir nog en trevlig kompis de kommande tre åren. :)
av swedala
Jaha, då var det min tur att hämta ut en VEA-bil! :)

På tisdag blir det följande:

S60 D4, 8-stegad automat
Electric Silver
Summum Business E PRO II
Taklucka
Digitalt kombiinstrument
Keyless drive
Driver support paket
Klimatpaketet VOC Diesel
Audio PS Sensus Connect 7
Sensus Navigation
Auto avbländande in/ut speglar
Sport-chassi
Solgardin till bakrutan
Parkeringshjälp fram/bak + Park assist Kamera
Eluppvärmda spolarmunstycken
Bakluckespoiler
Aluminiumhjul Titania 18"
Eluppvärmd vindruta
Eluppvärmd ratt
Eluttag 12v bak
Hastighetsberoende servo
Diffuser Iron Stone

Dock är jag lite orolig över Volvos infotainment-system, när jag provade sist att surfa på nätet så vart det tokslött.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Kommer bli en riktigt fin Volvo S660 det där mycket fina finesser :-)-) S60 D4 VEA AUTOMAT 181HK är snabbare 0-100 än S60 D5 215HK automat. :roll:

S60 D5 (215hk) manuell 0-100 7,4sec
S60 D4 (181HK manuell/aut 0-100 7,4sec
S60 D5 (215hk) automat 0-100 7,6sec
av AsfaltRacer
Jaha, då har man hoppat upp 1000 bilar till 8770 på mindre än en vecka! Härligt :x
Användarvisningsbild
av MångaVOLVO
Ulmerkotte skrev:Så har man vart o smygtittat på bilen! :) Beställd 2013-10-23, anlänt till handlare i går kväll eller i morse!

Bild
Kul att "hitta" sin bil på parkeringen :)
Användarvisningsbild
av skiffervag
Rahlin skrev:Beställde en XC60 D4 BE mm i måndags, 20/1, och har fått prel levtid v.20 enligt Min Volvo.

En lång väntan om det stämmer.. :( Hur har den preliminära levtiden stämt med den verkliga för er andra?
Grattis till den beställda bilen!Tycker det verkar som om Volvo har bra koll på leveransveckor.Skam vore det väl annars,förresten :oops: .Nu har man ju byggt bilar i några år i Gent.
Statusen gick till 5,förra veckan och idag status 7.Nu är det väl vecka 5,så det verkar som Volvo ligger lite i framkant när det gäller leveranserna. :P
___________________________________________________________________________________________________________________________________
Beställt :XC60 VEA D4 Summ Be II FWD Black Met Aut Lastpaket DriverSupport Klimatpaket m tidur Parkass Camera Sensus Navi beställd 11/11 2013 prod numera V4 prel lev V8-2014
av PFA
Instämmer. Även om köplatsen hoppar rätt mycket fram och tillbaka under hela processen så verkar den verkliga leveransveckan stämma rätt bra överens med den beräknade. Tycker många här verkar få bilen till och med lite tidigare än så.
av Bullebus
Kapar in mig i tråden även om det inte är en VEA beställd. Är ovanligt rastlös och förväntansfull, min fru orkar inte med tjatet längre så jag kanaliserar lite här istället :)

Har haft en salig blanding av bilar genom åren, blir min 4:e Volvo..och måste verkligen säga att det har hänt en hel del på senaste tiden gällande Volvo.

Väntar på en XC60 D4 AWD, beställd för 2 veckor sedan och planerad leverans v.9.

Spec på bilen:
Java Brun met
Svart inredning (och tak)
Automat
Buisness II/Momentum (12)
Vinterpaket med VOC (Ratt och baksäte uppvärmt)
Sensus Navigation
Parkeringssensor fram och bak
Lite mattor här och var

Sen var basbeloppen slut ;)
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 55

För en vanlig Svensson som ej kör p&arin[…]