apersson850 skrev:Precis så har jag också förstått det. Jag anser inte att det stämmer med reklamen.
Att deras reklam är helt åt skogen och inte överensstämmer med verkligheten är vi nog alla rungande överens om...
Dock verkar deras marknadsavdelning inte ta hänsyn till att volvoägare snackar om sig och att nyheter om mjukvaran (som sensus 3) sprids via djungeltelegrafen. De verkar anse att alla volvoägare är svagsinta drönare som glatt accepterar allt som serviceverkstaden säger, utan att ha andra kunskaper eller åsikter. I deras ögon finns det alltså ingen uppdatering, även om det i verkligheten finns det. Och efter som vi inte *ska* känna till verkligheten så är det för dem inget problem, för det finns ju inga andra uppdateringar än de som volvo väljer att skicka med i paketet för "fria uppdateringar"... rörigt men sant.
Kan förstå att de vill ha kontroll och inte bara skicka ut en dvd med senaste mjukvara och låta kunden sköta det hela, men då ska de inte skriva/säga "fria uppgraderingar" och "senaste mjukvaran" utan kanske något i stil med "utvalda uppdateringar" för att betona att det inte är hela registret med uppdateringar som laddas ner utan endast de som volvo anser ska följa med. Problemet är nog att verkstadspersonalen samt ÅF är "i vägen" för oss teknikstinna volvoägare som helst hade haft full insyn i allting och administrerat våra bilars mjukvaror helt på egen hand. Dock hade det kunnat lösas betydligt smidigare än hur volvo sköter det idag, det vinns ju en webbsida för min bil, visa en lista på tillgänglig mjukvara, skriv om den ingår i service eller om den måste beställas vid sidan om, KLART! Hur svårt kan det vara?
Själv tillhör jag den skaran som förmodligen skulle gå till lokala tidningarna + starta protestmarch och upplopp om min bil blir vägrad sensus 4 när den tiden kommer pga att den "inte ingår". Ojoj vad roligt vi ska ha ;)