Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
Min programvaruversion ändrades varken efter två skivor eller efter någon av de andra två. Kanske den kan uppdatera kartor när man kör, bara det inte är kartor där man befinner sig?
av moffe
Hmm...ok. Vår se hur det går med min. Tredje skivan inne och en timme kvar av installationen. Sjukt att updatera navigationen skall ta så länge. 1.5h timmar per disk.

Som jag skrev så efter andra disken så var den typ klar med kartupdateringen, eller så stog det på skärmen. Jag kan typ använda navigationen nu även fast den 3 skivar installerar. När de två första gjorde det så kunde jag inte använda navigationen. Så därför tänkte jag att kartan updateras från de två första och skiva 3-4 kanske updaterar själv mjukvaran, kanske. :roll:

Edit:
Kollade på kart- mjukvaruversionen nu när 2 diskar är fullt installerade så har kartan faktsiskt blivit updaterad
Kartversion: V 30.12.02
Men mjukvaruversionen har inte än.
Mjukvaruversion: 09F5
Användarvisningsbild
av apersson850
Min har mjukvaruversion 993, och den ändrades inte heller. Den nyaste jag sett hette 0BC5, tror jag det var.

Däremot fungerade min uppdatering precis som din. Efter två skivor kom kartan tillbaka till skärmen, och sen hände till synes ingenting under tiden de två sista skivorna tuggades igenom. Ut kom jag också med 30.12.02.
Dock kan man under den sista halvleken gå in i menyalternativet "Status på kartuppdatering" och se hur det ligger till. Innan dess fungerade ingenting i navigatorn.
av KalleH
Hej!

Har precis börjat uppdatera min och är fortfarande på första skivan. Om den säger att den är färdig efter skiva 2, är det bara att sätta i skiva 3 och så fortsätter den ändå eller hur har ni gjort? Den säger alltså inget om att den vill ha skiva 3 eller 4? ?:-/ Märkligt att de skriver att alla 4 skivorna behövs för uppdateringen om bilen är nöjd efter 2. :roll:

Mvh, Kalle.
Användarvisningsbild
av apersson850
Sätt i skiva tre när den är färdig med nummer två. Sen tar det så lång tid att man tror att inget händer innan den plötsligt meddelar att nu är navigation otillgänglig igen, för nu ska den tugga på skiva tre i en och en halv timme, ungefär. Tiden stämmer rätt bra, men i verkligheten är navigationen inte otillgänglig i detta läge. Sen är det bara att fortsätta med skiva fyra på samma sätt.
av danli
Mjukvaruversion avser ICM/Sensus.
Kartuppdateringen innehåller bara nya kartor, bättre precision på körtid/väg samt mindre rättelser i fraser vid röststyrning.

Har inte experimenterat tillräckligt själv än men förut kunde jag använda egna POI ikoner, de slutade fungera med uppdateringen av ICM/Sensus.
av danli
apersson850 skrev:Min har mjukvaruversion 993, och den ändrades inte heller. Den nyaste jag sett hette 0BC5, tror jag det var.
Jag fick min uppdatering vecka 24.
Har 0BC2 och den inkluderade nya Sensus, när och vilken bil såg du 0BC5 på?
Har lagt märke tidigare att versionerna släpps lite olika beroende på bil modell, ex XC60 kan få nyare före V60.

Mjukvaruversion: 0BC2
Bluetooth 5.00.17S
Kartversion v30.12.02
Användarvisningsbild
av apersson850
Om jag nu inte såg fel så stod de 0BC5 i en bil som står som demonstrationsbil hos den lokala Volvohandlaren. Men jag kan ha tagit miste - det kanske var 0BC2 där också. Får titta en gång till.

Du har nyare Bluetoothversion också, jämfört med min bil.
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
Volvo V50 "Mr White"

20250516_161716.jpg En liten vår bild p&ar[…]

Är det bara jag som upplever att nya bilar […]

Hur ser omvandlaren ut? Allt som fjädrar det […]

Köpråd