- tor 03 jan 2019, 09:55
Ibland är det svårt att veta hur Volvo tänker - eller inte tänker...
x74 skrev: ↑tor 03 jan 2019, 09:45Om man lägger locket på är man förmodligen väl medvetna omproblemet och jobbar på saken alt. inte vet om/hur man ska ta tag i det...MartinS skrev:Hur ser ditt körmönster ut x74? Korta/långa, kallstarter etc. etc.? Hur långt har bilen gått mellan service?fjohan82 skrev:Jag kan inte låta bli att tänka på att det är märkligt att inte alla drabbas.Ganska varierande körning jobbar dock i stan 6km, jobbar mycket helg så då blir det bara 2 turer i veckan till jobb, annars enheldel landsväg, och den rullar 1700mil mellan service.
Min är som sagt helt befriad från detta (ta i trä!) trots att jag knappast "gubbkör" och att den endast får ny olja var 3000-mil.
Mycket stadskörning, alpkörning och hård Autobahnkörning verkar inte heller ta knäcken på den...
Ja det är högst intressant varför vissa inte drabbas (eller drabbas de bara senare mer mil?), vad skiljer det sig? jätte intressant. Hos volvo är locket på, tro mig jag har försökt.

Ibland är det svårt att veta hur Volvo tänker - eller inte tänker...

Volvo V60 D4 MY17 aut. BSR Steg 1+, Summum, Electric silver, Polestar chassi/optimering, 19" Bor, H/K mm...