Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av poscarjr
Min Volvo visade status 8 och köplats 4000-nånting i nästan en vecka EFTER det att jag fick min bil (19/12)...
av PFA
Ja, det är ju märkligt om något.

Jag såg att du tidigare skrev "I mailet jag fick från Volvo PV när bilen lämnade Torslanda stod det att det kunde ta upp till 2v hos ÅF.".

Nu kommer min från Ghent, men kommer det alltså ett besked även från Volvo? Trodde det var infon på Min Volvo som gällde. Det var några år sedan sist, minns inte hur det gick till.

Frågan är ju hur snabbt ÅF (säljaren) reagerar och agerar när bilen väl kommer till dem. Får de ett förhandsbesked om när bilen är på väg?

Hoppas du trivs med din bil!
Användarvisningsbild
av poscarjr
Japp, fick mail från Volvo PV dels när bilen började byggas (status 2) och som sagt när den lämnade fabriken. Det var i det mailet som det nämndes detta med 2 veckor. Tolkade det som att Volvo har det som krav på ÅF, dvs att längre tid än så får det inte ta. ÅF har mer info än vad Min Volvo visar upp. Absolut får ÅF besked om när bilen dyker upp. Till att börja med preliminär tidpunkt och sen bekräftad.
I dagsläget är jag tyvärr inte helt glad på bilen - värmaren har lagt plus att keyless har strulat 4-5 ggr. Har hänt när jag låst upp bilen genom att öppna med vänster bak för att kasta in en väska. När jag sen ska öppna försrdörren så ser den öppen ut men den är låst. Om jag då bara låser och omedelbart öppnar igen via framdörren så funkar det. Nåväl, jag ska in med bilen på måndag och får fri hyrbil såklart men det känns riktigt trist med så pass tidigt strul.
av PFA
Okej, jag gick inget mail vid steg 2 heller. Skiljer möjligen då mellan fabriker.

Denna elektronik. Hoppas de snabbt får ordning på grejerna.
Användarvisningsbild
av kez_style
simonhalmstad skrev:Snygg bil, gillar träinlägget och dom ljusa stolarna dom ser ut att vara lite skålade ändå även om det inte är sportstolarna. Synd bara att man inte får någon valmöjlighet i R-desing bilarna längre, hade också velat ha lite ljusa stolar. :)
Jag hade beställt först Beachwood sportstolar men med tjock vinterjacka så föll den inte i smaken och då föll valet på dessa stolar... Tack :)
GustavE skrev:Finns den 3-ekrade ratten i ljust nu? Jag fick avstå rättvärme då jag ville ha ljus ratt.
Jag beställde min i november och då fanns valmöjlighet med ljusratt och värme.
av PFA
Idag kom mailet från Volvo om att bilen är på väg att levereras till ÅF. Samtidigt gick den över till steg 8 och köplatsen ökade från drygt 1500 till 1918 och beräknad leveransvecka gick från v. 5 till v. 6 igen. Fullt logiskt :)
Användarvisningsbild
av poscarjr
Grattis! Bara att ringa ÅF och be dom "vara på tå" när den dyker upp! :)
av PFA
Jag vidarebefordrade mailet till säljaren och skrev att jag förväntade mig leverans den här veckan :) Men jag har ju naturligtvis inte en aning om när den dyker upp. Kan det ta ett, kanske två dygn från Belgien? Sedan ska dragkrok på...och lite annat.

Tog en sväng förbi ÅF, men det stod många XC60 där. Vitt verkar vara en populär färg :) Förresten, även fabriken i Ghent verkar använda det nya transportskyddet nu.
av PFA
Låter underbart ;) Du får återkomma med en recension!

Min har fastnat på köplats 1969, men jag tror inte så mycket på det längre. Inom en vecka, helst under denna veckan, hoppas jag på att jag kan få den.
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 55
Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett