Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Du fick inte dom nya registreringsskyltarna såg dom nya i verkligheten jag gillade inte dom, inte mycket mellanrum mellan siffror och bokstav.
av PFA
simonhalmstad skrev:Du fick inte dom nya registreringsskyltarna såg dom nya i verkligheten jag gillade inte dom, inte mycket mellanrum mellan siffror och bokstav.
Nytt för mig.

Det finns en ritning på Transportstyrelsens hemsida som visar en skylt som är 520 X 110 mm, vilken åtminstone ser ut som den nuvarande, samt en som är 300 x 110 mm. Det verkar ju som att båda kommer att finnas?

http://www.transportstyrelsen.se/sv/Nyh ... forandras/
av yoan
Jag fick ändrat lev datum idag. Från bygg/lev v10/v13 och köplats ca 6800 till bygg v6 och lev v9 och köplats 4700. Riktigt najs om det stämmer!

Dock gjorde jag en ändring av färg idag så jag hoppas inte det ställer till det, kan även kanske vara anledningen? Men infon på minvolvo har inte ändrats..
av oddname
Nu har en XC60 som er exakt ut som den vi beställt dykt upp hos försäljaren.
Kan inte säga det är den än, men man kan ju alltid hoppas :)
av PFA
oddname skrev:Nu har en XC60 som er exakt ut som den vi beställt dykt upp hos försäljaren.
Kan inte säga det är den än, men man kan ju alltid hoppas :)
Det hoppas vi på :) Du hade ju fått ny leveransvecka (vecka 5) skrev du tidigare. Det kanske kan bli tidigare än så.

Kan du kolla vad du har för köplats och vilket steg du är i på Min Volvo nu? Jag tycker det står helt stilla nu. Jag har stått i steg 7 sedan i tisdags. Köplats 1925. Hur lång tid tog det för dig från steg 7 till nästa steg? Jag har ju en del lull-lull så det tar kanske lite extra tid.
av oddname
Plats 1027 och varit så nu väldigt länge.
Och fick precis bekräftat det är den bilen :D

Står dock fortfarande på steg7.
av PFA
Kanon :) Har du fått besked om när ÅF är klar med kärran och kan leverera till dig?

Då är kanske inte min heller så långt borta trots allt. Får kanske smyga förbi ÅF och kika lite om någon dag. Tydligen får säljaren reda på det först när bilen kommit till dem.
av oddname
Nepp, men skulle gissa på nästa vecka någon gång, brukar inte ta max mer än en vecka.
Ganska tomt på gården med så inte såååå många bilar de har att förbereda :)
Användarvisningsbild
av poscarjr
Min säljare kunde se att min bil var på ingång åtminstone en vecka innan det de facto dök upp. PFA - ring och kolla. Dessutom så kan man ju snabba på själva färdigställandet hos ÅF genom att vara lite artigt ihärdig så att säga. Funkade för mig, jag fick bilen dan efter den anlänt till ÅF och då hade dom ändå drag och solfilm att meka dit.
Användarvisningsbild
av skiffervag
En uppdatering av köplatser sedan min beställning XC60 VEA:
14/11 plats 10782 av tot 11111
3/12 plats 11227 av tot 13353
18/12 plats 9819 av tot 11436
2/1 plats 5937 av tot 8211
16/1 plats 4032 av tot 7790
Statusen nu ändrad till 2
Byggvecka nu framflyttad 1 vecka dvs bygg vecka w4 lev vecka w8 :-O)

__________________________________________________________________________________________________________________________________
Beställt :XC60 VEA D4 Summ Be II FWD Black Met Aut Lastpaket DriverSupport Klimatpaket m tidur Parkass Camera Sensus Navi beställd 11/11 2013 prod numera V4 prel lev V8-2014
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 55
B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]

Ta bort motorn från oket och kolla om dina s[…]