Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gunner
Å ämnet var kreditkort??
//Mats
Användarvisningsbild
av leiwi
heter inte tråden "vi som kör VEA"

Då borde ju8 faktiskt den biten med att hämta ut bilen och betala den vara avklarad .
Denna tråd började som en intressant och informationsrik tråd men har övergått till en sådan helt oviktig sak som att betala bilen vid avhämtandet.
Tråkigt när trådarna spårar ur så här , och detta är inte den enda på detta forum som gjort det .

Det är tillåtet att skapa nya trådar om ämnet inte redan finns som en tråd .
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
MångaVOLVO skrev:Hämtar ut V60n idag :D
Härligt! Får vi se bilder på den? :-)-)
av Rahlin
Hämtar förmodligen ut min nya XC60 D4 VEA manuell under veckan och är nyfiken på hur mycket diesel den kommer dra i sig. Vad är era erfarenheter? Hört att VEA-spisen är rätt törstig?
av Ocin
Min ligger på 0,75 just nu och då är det några turer i stan som på veckorna med träning för barna och handling o.s.v. Men det mesta är ändå landsväg till jobbet 3,5 mil enkel. Jag har automaten.
Användarvisningsbild
av joel80
Rahlin: Har du läst något på de senaste sidorna i den här tråden???
Det går att få ner den till riktigt bra siffror om man inte har för tung gasfot. Kör man som en stressad råtta blir det förbrukning där efter också. (Även stadstrafik verkar inte vara så gynnsamt.. speciellt inte om man är en stressad råtta...) ;)

Jag har kört min V70 D3 utan VEA på 5,7l/100km vid pump. Då med ett antal starter av värmaren också, så att det går att få ner en V60 med VEA en bra bit under det verkar inte vara någon konst.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Har för mig att S60 D5 ligger den deklarerade förbrukningen i stadskörning på 4,6 vilket är omöjligt att nå ner till, men på min V70 T5 aut är den deklarerade för stadskörning 1,5 liter milen vilket inte är lätt att komma över. :roll:
av Gunner
Har passerat 1200 mil och ligger i dagsläget på 0.45 vid pump. Men då går ju värmaren dagligen också! Sommardäcken åker på på onsdag. Sen är det bara att invänta icke värmarväder, för att se om man kommer under angiven nivå!?
I övrigt är det den bästa bruksbilen jag någonsin haft! Otroligt bekväm, lättarbetad och tyst. Då det för mig är första gången. Jag reagerar mer för medtrafikanternas ljudpåverkan, än egna bilens. Så måste jag dock passa på att rekommendera laminerade rutor, något som jag lärt mig i efterhand! :oops: Detta skall nu inte ses som ett jätteproblem!! Men har inte så mycket annat att klanka ner på! All ny infotaiment är klockren tycker jag. Trots att jag inte ser mig själv, som någon tekniknörd! :)
//Mats
Användarvisningsbild
av Perra83
Gunner skrev:Har passerat 1200 mil och ligger i dagsläget på 0.45 vid pump. Men då går ju värmaren dagligen också! Sommardäcken åker på på onsdag. Sen är det bara att invänta icke värmarväder, för att se om man kommer under angiven nivå!?
I övrigt är det den bästa bruksbilen jag någonsin haft! Otroligt bekväm, lättarbetad och tyst. Då det för mig är första gången. Jag reagerar mer för medtrafikanternas ljudpåverkan, än egna bilens. Så måste jag dock passa på att rekommendera laminerade rutor, något som jag lärt mig i efterhand! :oops: Detta skall nu inte ses som ett jätteproblem!! Men har inte så mycket annat att klanka ner på! All ny infotaiment är klockren tycker jag. Trots att jag inte ser mig själv, som någon tekniknörd! :)
//Mats
0,45 vid pump är bra. Vad har Volvo lovat i % hur mycket snålare VEA ska vara? Min gamla D4 får jag ner till 0,5 utan att köra extremt försiktigt. 0,45 till 0,5 är ändå rätt stor skillnad.
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 39
Multirem fladdrar (Slo Mo-video)

Frihjulet går väldigt trögt Man k[…]

Tack. Vad jag förstår finns ju inte vol[…]

Byta spridare

Går ju inte att jämföra glöds[…]