Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Herkulez
Har inte sett den manuella spaken live. Men är det så att den är för hög känns det B. I alla fall på en R-design. Det ska inte vara som att sitta å ratta en gammal Renault Traffic. I stil med M-sport spakarna ska det vara tycker jag. På R-design i alla fall.
av Herkulez
Återigen! Vad kan T4:an tänkas hamna. 302k - 25k (-55hk) - 18k (-aut) = 259k ? Känns prisvärt, men känns konstigt någonstans i resonemanget eller priset på T5:an.
av PFA
mgmannen skrev:Med tanke på att BE-erbjudandena inte är kvar på VEA-motorerna (kanske kommer de tillbaka?) så är prishöjningen rätt så stor. Inhandlade själv en V60 D4 man -14A (eller vad ska man kalla den?) och när jag byggde den i VCC så blev priset 362000:-. När jag bygger samma bil idag med nya motorn blir det 393000:-. Eftersom jag kör tjänstebil så hade jag aldrig kunnat pruta ner denna till under 7,5 basbelopp utan att göra avkall på utrustning. Så för mig personligen så är jag överlycklig att jag slog till när jag kunde.
Syftar du på V60? På XC60 ligger BE och BE PRO kvar. BE/BE PRO i kombination med Momentum eller Summum är riktigt prisvärt. Jag har offert på Summum + BE PRO och kommer att lägga beställning inom kort.
Användarvisningsbild
av mgmannen
PFA skrev:
mgmannen skrev:Med tanke på att BE-erbjudandena inte är kvar på VEA-motorerna (kanske kommer de tillbaka?) så är prishöjningen rätt så stor. Inhandlade själv en V60 D4 man -14A (eller vad ska man kalla den?) och när jag byggde den i VCC så blev priset 362000:-. När jag bygger samma bil idag med nya motorn blir det 393000:-. Eftersom jag kör tjänstebil så hade jag aldrig kunnat pruta ner denna till under 7,5 basbelopp utan att göra avkall på utrustning. Så för mig personligen så är jag överlycklig att jag slog till när jag kunde.
Syftar du på V60? På XC60 ligger BE och BE PRO kvar. BE/BE PRO i kombination med Momentum eller Summum är riktigt prisvärt. Jag har offert på Summum + BE PRO och kommer att lägga beställning inom kort.
Ja, på V60. Kanske bara en miss i VCC?
av Luftis
Ja, BE finns med som tillval på alla Dieslar till S och V60 också.
Har för mig att det ligger under erbjudande efter du valt grundpaket på bygg din Volvo.
Användarvisningsbild
av mgmannen
Luftis skrev:
Ja, BE finns med som tillval på alla Dieslar till S och V60 också.
Har för mig att det ligger under erbjudande efter du valt grundpaket på bygg din Volvo.
Om jag väljer V60 D3, D4 AWD eller D5 så finns BE och BE pro kvar, men om jag väljer D4 med VEA-motorn så är det tomt under Erbjudanden...miss, eller räknar dom med att den motorn säljer "av sig självt"?...
av Luftis
Om jag väljer V60 D3, D4 AWD eller D5 så finns BE och BE pro kvar, men om jag väljer D4 med VEA-motorn så är det tomt under Erbjudanden...miss, eller räknar dom med att den motorn säljer "av sig självt"?...
Jag kan beställa BE till nya D4:an i tjänstebilslistan som släpptes i veckan så det kommer nog.
Användarvisningsbild
av mgmannen
andreas 80 skrev:Väljer man "Miljöklassad" Momentum/Summum så finns BE som erbjudande även till D4 VEA
Då klassar jag det som ett programmeringsfel i VCC...
av PFA
Är det inte högst märkligt att Volvo inte uppdaterar appen med de nya motoralternativen, automaten och priserna? Ett helt oförståeligt "beteende" av ett multinationellt företag om ni frågar mig :)
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 31
Faux V90 - cross country

Generellt sett kan markfrigången variera en […]

Plocka isär främre stol v70n

Tjena! Jag skulle vilja plocka isär för[…]

Laal bakgrund belysningar ska dimma ner in DIM/LS[…]