Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av robeks
#911885
Gick och funderade på ändring ett tag.

När jag skulle ändra var det 1 vecka kvar till order är låst enligt minvolvo sida

men ordern var redan låst enligt återförsäljare när de skulle göra ändring!!

Var låst ca 1 1/2 vecka innan datum på minvolvo sida!
Användarvisningsbild
av volvobrasse
#911886
robeks skrev:Gick och funderade på ändring ett tag.

När jag skulle ändra var det 1 vecka kvar till order är låst enligt minvolvo sida

men ordern var redan låst enligt återförsäljare när de skulle göra ändring!!

Var låst ca 1 1/2 vecka innan datum på minvolvo sida!
Hmmm intressant, som jag misstänkte är detta inget att lita på:) Bäst att göra detta nu då allt verkar kunna hända oförutsägbart med leveransen :)
av Rudolfs
#911905
volvobrasse skrev:
robeks skrev:Gick och funderade på ändring ett tag.

När jag skulle ändra var det 1 vecka kvar till order är låst enligt minvolvo sida

men ordern var redan låst enligt återförsäljare när de skulle göra ändring!!

Var låst ca 1 1/2 vecka innan datum på minvolvo sida!
Hmmm intressant, som jag misstänkte är detta inget att lita på:) Bäst att göra detta nu då allt verkar kunna hända oförutsägbart med leveransen :)
Min bil har backat 150 platser i kön nu men fortfarande samma levstatus vilket också e humor, Så som sagt det är nog inte o lite på för mycket :)
Användarvisningsbild
av volvobrasse
#911906
Rudolfs skrev:
volvobrasse skrev:
robeks skrev:Gick och funderade på ändring ett tag.

När jag skulle ändra var det 1 vecka kvar till order är låst enligt minvolvo sida

men ordern var redan låst enligt återförsäljare när de skulle göra ändring!!

Var låst ca 1 1/2 vecka innan datum på minvolvo sida!
Hmmm intressant, som jag misstänkte är detta inget att lita på:) Bäst att göra detta nu då allt verkar kunna hända oförutsägbart med leveransen :)
Min bil har backat 150 platser i kön nu men fortfarande samma levstatus vilket också e humor, Så som sagt det är nog inte o lite på för mycket :)
Ja, jag har backat över 1000 st bakåt sedan 2 veckor tillbaka, dock också här samma leveransvecka fortfarande, den är den enda siffra som med tiden gått ner :) 9 helvetesveckor kvar!!!

Börjar seriöst börja fundera om jag inte skall kontakta ÅF istället, för att se om han kan erbjuda mig någon demobil eller liknande som dom redan har inne för ett bra pris.
av robeks
#911925
Är nog så att man får vänta på eposten från Volvo istället
för de verkar ju stämma.

Fick samtal från min återförsäljare att han har bokat in min bil
på verkstan för leverans service samt montering av dragkrok.

Dock så har ej bilen dykt upp än men är på g enligt honom

Skulle få hämta ut den fredagen den 14 November vecka 46 om allt går som det är tänkt.

Beställde den 28/8 v35 Hämta bil ev 14/11 v46… Som var leverans vecka från början fast nu står det på minvolvo v45.

Bara hoppas allt e som det är beställt också :roll:
Användarvisningsbild
av Rillee
#912086
Fick ett mail idag som sa att bilen är byggd. Men redan 24/10 så sa sidan "min volvo" att den var klar.

Får hoppas att man får den snart sålde nämligen min gamle bil igår
Kändes lite konstigt när en annan körde i väg med "min" bil
Användarvisningsbild
av janischka
#912572
Att döma av de inlägg jag läst bör man i princip ignorera vad som står på Min Volvo.
Finns det någon som lagt order efter juni där vecka för leverans stämt överens på Min Volvo sajten med vad ni fått för besked skriftligen från er återförsäljare? (Min ÅF säger v.50 men Min Volvo säger v.7)
Användarvisningsbild
av volvobrasse
#912578
janischka skrev:Att döma av de inlägg jag läst bör man i princip ignorera vad som står på Min Volvo.
Finns det någon som lagt order efter juni där vecka för leverans stämt överens på Min Volvo sajten med vad ni fått för besked skriftligen från er återförsäljare? (Min ÅF säger v.50 men Min Volvo säger v.7)
Fast ÅF kan väl omöjligt veta exakt vecka då du får bilen, det är väl beräknat på genomsnittlig leveranstid. Minvolvo är det jag skulle lita på då det gäller vecka eller annan info av Volvo som tillverkar den.
Användarvisningsbild
av janischka
#912759
volvobrasse skrev:
janischka skrev:Att döma av de inlägg jag läst bör man i princip ignorera vad som står på Min Volvo.
Finns det någon som lagt order efter juni där vecka för leverans stämt överens på Min Volvo sajten med vad ni fått för besked skriftligen från er återförsäljare? (Min ÅF säger v.50 men Min Volvo säger v.7)
Fast ÅF kan väl omöjligt veta exakt vecka då du får bilen, det är väl beräknat på genomsnittlig leveranstid. Minvolvo är det jag skulle lita på då det gäller vecka eller annan info av Volvo som tillverkar den.
När jag påpekade skillnaden för min ÅF sa han att Minvolvo hade problem med att visa rätt information. Och det känns ju som att Minvolvo har ganska opålitlig information om man läser den här tråden.
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 203

Ja det var ju lugnande iaf :-) fick lite panik d&[…]

Kanske är en svag pubkt på elmotorn d&a[…]

Fick du ordning på missljudet i motorn?? Vet[…]

Lossa bromsskivor bak XC90

Det sitter justerbar expander i trumman, men den v[…]