Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Robban12
marwi skrev:Jag har "personalbil". Kostar ca 4700kr i månaden för 3000 mil om året. Det hade kostat samma med en D4 automat med samma utrustning.

Tilldelades ni supermiljöbilspremien på 40k?
av marwi
Leasingföretaget får dom pengarna men det påverkar min månadskostnad i positiv riktning. Utan dom skulle det landat på ca 5000 i månaden.
Användarvisningsbild
av FSandstrom
Robban12 skrev:
marwi skrev:Jag har "personalbil". Kostar ca 4700kr i månaden för 3000 mil om året. Det hade kostat samma med en D4 automat med samma utrustning.

Tilldelades ni supermiljöbilspremien på 40k?
Japp, de drog av det efter någon månad så månadsavgiften sjönk.
Användarvisningsbild
av joel80
Robban12 skrev:Är det någon som har företags leasing på sin V60 Plug in hybrid?
Jag har helt vanlig leasing på min nya V60 D5 TE. Egenföretagare så betalar och har (typ) koll på alla siffror tror jag. :D

Har inte fått supermiljöbilspremien till leasingbolaget än så just nu var månadsfakturan, inkl serviceavtal på ca 5300kr ink moms, efter premien kommer bör det bli ca 1100kr mindre i månader. Nypriser efter rabatter och med alla tillbehör blev ca 495k.

Jag valde att ta restvärde på nära 50%.. Jag håller mina bilar i bra skick och lägger pengar på att bevara lack och fixa eventuella skador, kommer också att eftermontera dragkrok och har redan tonat rutor och foilerat front och andra känsliga delar så det bör inte vara några konstigheter att få ut mer än 50% efter 3 år... om jag ens säljer den, kanske förlänger leasingen ett år och sen köper ut privat och byter ut privata bilen.. fast det ligger ju några år fram.. så vi får se. :)
av Robban12
joel80 skrev:
Robban12 skrev:Är det någon som har företags leasing på sin V60 Plug in hybrid?
Jag har helt vanlig leasing på min nya V60 D5 TE. Egenföretagare så betalar och har (typ) koll på alla siffror tror jag. :D

Har inte fått supermiljöbilspremien till leasingbolaget än så just nu var månadsfakturan, inkl serviceavtal på ca 5300kr ink moms, efter premien kommer bör det bli ca 1100kr mindre i månader. Nypriser efter rabatter och med alla tillbehör blev ca 495k.

Jag valde att ta restvärde på nära 50%.. Jag håller mina bilar i bra skick och lägger pengar på att bevara lack och fixa eventuella skador, kommer också att eftermontera dragkrok och har redan tonat rutor och foilerat front och andra känsliga delar så det bör inte vara några konstigheter att få ut mer än 50% efter 3 år... om jag ens säljer den, kanske förlänger leasingen ett år och sen köper ut privat och byter ut privata bilen.. fast det ligger ju några år fram.. så vi får se. :)

Jag betalade 426k och det är nästa all utrustning. ordinarie pris var 531k :D
Användarvisningsbild
av joel80
Ordinarie var ca 555k på min beställning.. det drog iväg lite när man valde massa tillval... :D
Efter supermiljöbilspremien hamnar jag på ca 455k. Mycket pengar.. men jag har gått länge och suktat efter en V60-hybrid.. Och med leasing blir det inte så stor kostnad direkt i allafall.. och några tusenlappar får man i allafall dra av i moms. ;)
Användarvisningsbild
av joel80
Idag fick jag hem min typ2-kabel. :)
Bild
Bild

Nu kan jag ladda i offentliga laddare som inte bara har shucko. :)
av guinness
joel80 skrev:Idag fick jag hem min typ2-kabel. :)
Nu kan jag ladda i offentliga laddare som inte bara har shucko. :)
Jag köpte en likadan :)
Jag har haft min liggande i bilen 1 vecka, har dock inte behövt använda den ännu då alla laddplatser jag besökt hitills har en fast kabel. Typ telefonsladd som tur är ibland...
IMG_3873ed.jpg
Fast det ibland står fossilbilar på laddplatserna.
IMG_3873ed.jpg (259.12 KiB) Visad 606 gånger
Användarvisningsbild
av Rillee
Ja då får de skylla sig själva om din kabel repar deras lack
Användarvisningsbild
av grillchips
Låser man kabeln på något sätt? Tänker ur stöldperspektiv, känns ju inte helt safe med stickpropp only liksom.
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 59
Bromsbelägg

Volvo tillverkar inga bromsbelägg, de sä[…]

Fel centerhögtalare?

Nä, det var ju så jag upptäckte at[…]

Inpressningen (ET) spelar också roll. Jag h[…]