Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av oddname
PFA skrev:
oddname skrev:Då vart en styck MY15? XC60 (inte riktigt koll på de termerna, menar iallafall nya D4) beställd.
Första hos lokala Volvohandlaren =D

Motorerna hamnar i Gent bland annat som svar på frågan :)
MY15?? Då snackar vi lååång leveranstid :)
Som sagt hade ingen koll :P Trodde VEA räknade som så :P

Är iallafall VEA XC60 FWD 181HK beställd nu :)
av PFA
Trevligt :) Ska bara sätta det sista med utrustningen och få bilen godkänd av företaget. Sedan blir det beställning om alla bitar faller på plats.

Något märkligt är att de priser som nu finns på hemsidan (Bygg din Volvo) kommer för VEA att justeras uppåt enligt min säljare, dvs priserna som ligger där nu är de som även gällt tidigare för icke-VEA-motorer. Nuvarande priser kommer att gälla till fredag denna vecka om man ska tro honom. Mycket märkligt att lägga ut priser som gäller i tre dagar, vilket även säljaren tycker.

Förresten, irriterande att bygg-appen inte uppdateras i samma takt som hemsidan.
av FBeckius
PFA skrev:Trevligt :) Ska bara sätta det sista med utrustningen och få bilen godkänd av företaget. Sedan blir det beställning om alla bitar faller på plats.

Något märkligt är att de priser som nu finns på hemsidan (Bygg din Volvo) kommer för VEA att justeras uppåt enligt min säljare, dvs priserna som ligger där nu är de som även gällt tidigare för icke-VEA-motorer. Nuvarande priser kommer att gälla till fredag denna vecka om man ska tro honom. Mycket märkligt att lägga ut priser som gäller i tre dagar, vilket även säljaren tycker.

Förresten, irriterande att bygg-appen inte uppdateras i samma takt som hemsidan.
menar du för tillvalen?
av PFA
Njaee...det är väl egentligen bara motorn i sig och automaten som kommer att öka i pris, tror jag, priserna på tillvalen antar jag att de behåller. Annat vore märkligt. Det är ju fortfarande MY14.

Men som sagt, otroligt konstigt om de uppdaterar hemsidan och får in priserna på den nya motorn och automaten, och sedan planerar höjning tre dagar efter. Jag tror säljaren har fel. Bygg-appen är inte uppdaterad och de gamla priserna ligger kvar. Volvos hemsida visar de nya priser och den nya motorn. En D4 ökar 5000 kr och automaten 2000 kr, dvs så samma som media rapporterat om.

Sedan är det spännande att det som visas på hemsidan bara är cirkapriser. Bruttopriset i min offert är 3.000 kr högre.
av Herkulez
Ser att I bygg din bil så kostar V60 T5 302k. Tycker att priset känns riktigt konkurens kraftigt med sina 245hk, och dessutom aut inkluderat i priset. Vad blir då en T4:a man med sina 190hk att hamna i pris?
av stavas
Herkulez skrev:Ser att I bygg din bil så kostar V60 T5 302k. Tycker att priset känns riktigt konkurens kraftigt med sina 245hk, och dessutom aut inkluderat i priset. Vad blir då en T4:a man med sina 190hk att hamna i pris?
Anledningen till att den är så pass billig beror nog på att den inte är så populär. Det är en ganska tråkig motor, som jag själv inte tycker lever upp till "T5-namnet". Hade det varit den gamla femman hade jag absolut kunna tänka mig den.
Användarvisningsbild
av mgmannen
Med tanke på att BE-erbjudandena inte är kvar på VEA-motorerna (kanske kommer de tillbaka?) så är prishöjningen rätt så stor. Inhandlade själv en V60 D4 man -14A (eller vad ska man kalla den?) och när jag byggde den i VCC så blev priset 362000:-. När jag bygger samma bil idag med nya motorn blir det 393000:-. Eftersom jag kör tjänstebil så hade jag aldrig kunnat pruta ner denna till under 7,5 basbelopp utan att göra avkall på utrustning. Så för mig personligen så är jag överlycklig att jag slog till när jag kunde.

Ny växelspak på manuella VEA ser jag, lite mer silverplast på...den stora frågan är om den känns bättre än den lädermojäng som fanns förut...är det bara jag som tycker att spaken på manuella pinnen är på tok för hög? Känns ju som att sitta och växla i taket...nä tacka vet jag den korta spaken i V40...
av stavas
s6025t skrev:Nu är det ju nya VEA motorn på 245hk o den är inte alls samma som gamla 240hk T5 motorn från ford
Aah, sorry. Självklart är det så.
av Luftis
Är det någon som vet när nya D2, D3, T3 och T4 är på gång?
Kommer de att gå att beställa innan årsskiftet?
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 31

Kan man felsöka haldexen genom att ta ur s&au[…]

Koppla in ström på matarkabel till star[…]

@yrrol3 , Vill du ha fancy skivor så blir […]

Eftersom det ser ut att komma inifrån, under[…]