Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

vicster skrev:Jag fick regnr. på min bil lite drygt en vecka före leverans, dvs. strax efter den lämnat båten. Dock på volvobil.se (volvoanställdas hemsida) och inte minvolvo
Jo, handlaren (i ditt fall "volvobil" antar jag?) reggar bilen så fort som möjligt (när chassienummer och annan info finns tillgänglig) för att snabba upp leveransprocessen. Det är bara att maila och fråga säljaren om regnr. Det går ej att se på minvolvo innan leverans.

/ Jacob
Jag beställde min snik utrustade xc 60 drive den 1 april eller den 31 mars. Och döm av min förvåning när jag ringde min handlare i dag så hade bilen anlänt till dom idag den 9 juni :D. Jag fick reg numret till bilen och när jag kollade upp bilen på vv så släpper den ut 149 mg co2 per km. Jag har hört att 2012 skulle vara snålare, eller har jag fattat fel?? Kan det bero på 20" fälgarna? Om någon vet vad det kan bero på att det så, så är jag tacksamm för svar.
Torslanda skrev:
Mekis skrev:
Beställde en V60 T3 R-design 25feb, först igår kom den upp på Min Volvo med en prel. levtid till vecka 30.
När bilen beställdes var infon att du kommer att ha den till påsk. Blev inte riktigt så...

Det enda positiva är att det blir en MY12.

Idag har den prel. levtiden ändrats från vecka 30 till vecka 25 vilket är lite kul.
Sannolikheten att man får köra den nya bilen på semestern ökade markant.

Ändrade klädsel från R-Design Mgrå/Ceramic KR0E till helläder R-design KZ21. Har inte sett bilder på den nya KZ21 men tar den ändå.
Ingen annan som sett den nya KZ21 på bild eller vet hur den ser ut?
:D Bilen kom till återförsäljaren den 31 maj och igår var jag och hämtade den. Blev alltså v23 tillslut.
Kan säga att jag är nöjd med att jag bytte till helläder R-design KZ21, den är väldigt fin.
Ja, bilder pls:)

Hämtar min nästa vecka och har oxå valt KZ21 osett. Har du lite interiörbilder man kan gotta sig åt i väntan på kärran vore det mumma:)
Några bilder:
Bild
Bild
Bild
Bild

Skyddskåpa för delbart drag:
Bild
Bild
Pileman skrev:Jag beställde min snik utrustade xc 60 drive den 1 april eller den 31 mars. Och döm av min förvåning när jag ringde min handlare i dag så hade bilen anlänt till dom idag den 9 juni :D. Jag fick reg numret till bilen och när jag kollade upp bilen på vv så släpper den ut 149 mg co2 per km. Jag har hört att 2012 skulle vara snålare, eller har jag fattat fel?? Kan det bero på 20" fälgarna? Om någon vet vad det kan bero på att det så, så är jag tacksamm för svar.

149gr = 0,57 l/milen = vad som står på volvos specifikationer på deras hemsida. Så allt är i sin ordning.
Missminner jag inte mig så är det väl snålare än vad 2011:orna drog?

Det jag tycker är än mer intressant är att de för XC60 D3 AWD specat 149gr, 0,56 l/milen vilket är samma eller till och med mindre än drivE modellen av D3:an.
Fick idag mitt nya regnummer för XC60:n som jag skall hämta ut på fredag nästa vecka.
enligt vägverkets info om bilen så stämmer volvos postade siffror för förbrukning. Det betyder alltså att både D3 DRIVE, D3 AWD samt D5 AWD skall dra lika mycket med manuell låda? Varför skall man då köpa en DRIVE om den inte drar mindre än de andra som i sin tur även har fyrhjulsdrift?

Så, 0,57 l/milen enligt spec och vv:s uppgifter, skall bli intressant att se vad den kommer dra i verkligheten.

Fredag nästa vecka känns just nu väldigt långt bort...
XC90_Executive skrev:Min har fastnat på steg 5! Har varit på samma steg hela veckan...

Låt mig gissa en Fullsmetad v60?????
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 45

Hej! Ett problem som jag egentligen fick för[…]

En massa felmeddelanden!

Jag sprayade igår kontaktspray i kontaktstyc[…]

Turbo problem V70