Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av x74
Äre bara gunner som fått en snålare kärra än vad volvo angett?, de flesta verkar tysta om sin vea förbrukning.
av perhall
VEA slog nästan rekord i överförbrukning mot norm i ViB. Annars gillade de motorn liksom väl alla journalister har gjort. Inte illa av Volvo att ta fram en motor som slår Audis, BMW:s m fl 2-litersdieslar...
PH
Användarvisningsbild
av MångaVOLVO
Hej,
Hur har ni betalat er Volvo? Satt in pengarna via internetbanken till Bilia eller skaffat en postväxel?
Handlaren hanterar inte pengar. Han tar visst inte postväxlar heller.

/Thomas
Användarvisningsbild
av MångaVOLVO
Bilen står hos handlaren nu i en vit skrud. Har aldrig sett en lika skyddande transportgrej som denna förr. Ändå ska bilen till polering hos lokala rekonditionerarverkstaden. Få dragkrok också. Är det förberett från fabriken med kabelmatta och balk eller vad det nu är. Fått löfte att hämta den på fredag.

/Thomas
Användarvisningsbild
av Perra83
Betala med VISA kort eller liknande, det har både jag och sambon gjort.

Kablar till draget är ju fördraget och kopplas bara in bak i bilen. Dom sågar ur stötfångaren och bultar fast balk med drag.
Användarvisningsbild
av GustavE
Internetbank.
Kändes lite konstigt att bara föra över ett så stort belopp :).
Lite mer känsla när man köper bil kontant på gammalt hederligt vis och kontrollräknar och grejar. Men det skulle bli en jäkla hög med pengar och ett väldigt kontrollräknande när det gäller en nyare bil :)
Användarvisningsbild
av MångaVOLVO
GustavE skrev:Internetbank.
Kändes lite konstigt att bara föra över ett så stort belopp :).
Lite mer känsla när man köper bil kontant på gammalt hederligt vis och kontrollräknar och grejar. Men det skulle bli en jäkla hög med pengar och ett väldigt kontrollräknande när det gäller en nyare bil :)
Man trycker på en knapp och vips är man 382,000 kr fattigare. Moderna tider.
Användarvisningsbild
av x74
Ok, så de flesta sitter på flis, så de cashar kärran? 8)
Användarvisningsbild
av Perra83
x74 skrev:Ok, så de flesta sitter på flis, så de cashar kärran? 8)
Både ja och nej. Säg att du betalar halva kontant (kort/postväxel mm.) sen resterande del på avbetalning. Sen kommer allt på samma faktura, amortering ränta försäkring drivmedel service mm. Smidigt med Volvokort. Enkelt att betala in extra på lånet.

Att spara ihop 3-400 tusen kan ta några år :|
Användarvisningsbild
av PaNi
Lite off topic, men jag har tyckt att det har varit smidigt att betala c:a 20% kontant när man hämtar bilen och låta handlarn lägga upp ett lån på resterande belopp. Sen kan man i lugn och ro sälja den gamla bilen och lösa lånet när den är såld. På så sätt slipper man ligga ute med pengarna för två bilar, så likvid är i alla fall inte jag.

På tal om Volvokort: Jag har skaffat Volvokort med Visa till mig och frugan. En månads fri kredit, inga årsavgifter. Bankens kort har jag klippt sönder, varför betala 2*395 kr per år för något man får gratis av Volvo?
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 39
B230F går fett

Okej, men alla dom vacum slangar som jag behö[…]

Utrustning XC60 MY22-25 - Köpråd

Smygkikar och scannar av marknaden vad som f[…]

Hej Tack för svaret. Felet har hittats, det v[…]