Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
Ja den är ju knappast problemfri. Inloggning hade kanske inte behövts för att enbart komma åt värmaren. Har nu provat med tre olika lurar och två olika teleoperatörer och det fungerar ju sådär. Bättre att de hade skickat med en fjärr (till värmaren) och sedan kan man ha VOC som ett komplement till den.
av Exquattro
Min fungerar oftast bra men av någon anledning så är det hemma när telefonen är uppkopplad i hemmanätverket som det spökar, om det nu skulle göra det. Sen har jag också märkt att man inte ska ha för bråttom efter att man aktiverat värmaren med telefonen, det är precis som det behövs lite extra tid för att allt ska dras igång så jag låter telefonen vara en 15 sek extra utan att knäppa bort menyn. Jag har inget belägg för något av detta, det är bara en känsla.
Användarvisningsbild
av Perra83
Ja fick ett telefonnummer idag av VOC som går till support för bla. appen. VOC själva hade visst inget med apen att göra.

Det är nästan värt att låta Volvo lägga in mjukvara så det går att starta värmaren med PCC:n.
Användarvisningsbild
av Henrikx2
Jag har haft problem med appen senaste veckan, "du har slagit fel lösenord 15 gånger.. Kontakta återförsäljaren".
Fick åka till Bilia och få nytt pin för att sedan kunna byta lösenord.
Nu kommer samma meddelande fram då ch då men sen fungerar appen igen utan lösenordsbyta.

Dåligt med support.
Har fungerat ganska bra i 1,5år.
Användarvisningsbild
av VolvoBengan
KUNDE INTE KONTAKTA DIN VOLVO :evil:

7/10 ggr kommer skiten upp i appen!
Vilket jävla skämt.
Användarvisningsbild
av Perra83
Det va störningar just nu fick jag höra när ja pratade med supporten idag. Konstigt att det går att starta värmare, ställa timer, låsa upp...
Användarvisningsbild
av bem
Jag tycker Volvo Heater Start appen är stabilare och har sällan missat en start av värmaren. Jag har den som reserv när VOC appen emellanåt har strejkat.

/Bo
Användarvisningsbild
av VolvoBengan
Volvo måste fått in tusentals med klagomål angående VOC.
Men inget händer.... riktigt jävla pinsamt!!!!

Jag köpte VOC mycket för att kunna direktstarta värmaren när jag är på jobb och har en bit kvar till bilen när jag är på ingång. Funkar inte alls bra. KUNDE INTE KONTAKTA DIN VOLVO.

Skickade ett mail till Volvo i lördags angående detta, inte ett svar.

Hur svårt kan de va ta fram en lösning med en ny app egentligen?
Vad säger dagstidningarna om att Volvo säljer en produkt som inte alls levererar va den ska?

Nej man kan inte alls förlita sig på VOC app. Rena rama skiten!
Användarvisningsbild
av bem
Problemet med VOC appen är att man inte helt kan lita på att den lyckats starta värmaren i bilen, i synnerhet som man ej får nån feeback i appen om värmaren är startad eller ej. Men att säga att den är skit är nog att ta i. Prova Volvo Heater Start appen lite får du se om den är säkrare att starta värmaren med (tycker jag i alla fall), men glöm ej knappa in VOC coden under inställningarna (finns rubrik Heater Start där) i själva telefonen sen i så fall (lätt att missa) - knappa in bilens regnr och PIN (dvs VOC coden) där.

/Bo
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av joel80
Man får visst feedback i appen (den vanliga appen) att värmaren är startad. Jag får ett meddelande först att "start skickat" och sen att "värmare startad" efter 10-30 sek. Måste ha appen öppen och kolla på telefonen under den tiden då det bara kommer ett meddelande som försvinner efter några sek.
Det är på en Samsung S4, jag vet inte hur det ser ut på en Iphone.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 18
Brainys V60

Du är långt ifrån den först[…]

På en xc-70, 2008, kan man använda obd-[…]

Kanske, tar de flesta bilar som kommer på pr[…]

Japp det ska de vara, kan kika en dubbelgång