Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Var och hämtade min crystal white v60 or igår och jag tyckte färg matchningen såg bra ut.

upplevde inte några nyans skillnader i hallen dock så var det mörkt ute när jag hämta den.

Får väl se i april när solen kommer tillbaka hur den ser ut antar jag ?:-/
Hej!
Har en XC60 2014 uttagen i december med tydliga nyansskillnader mellan plåt och plastdetaljer.
Har ännu inte sett någon XC60 I Crystal White utan dessa nyansskillnader. Problemet återfinns även på nya XC90 2015 i samma färg.
Det är givetvis inte acceptabelt, har reklamerat till skadeansvarig på Volvo men endast fått som svar att de jobbar på problemet.
Är mycket besviken!
Bilagor
DSC_0188 (1).JPG
DSC_0188 (1).JPG (1.54 MiB) Visad 1036 gånger
Det är bara att kontakta volvos skadecenter och anmäla detta så gör dom ett färgprov som de skickar till volvo, sedan får man svar på vad som ev ska åtgärdas! På min s60 R-design -15 rekommenderade volvo att lackera om fronten och baken men Rejmes valde istället att byta ut dem, och det resulterade i PERFEKT matchning, dom sa själva att de kan vara svårt att hitta rätt men lyckades på första försöket ! ( Dock så anmälde jag detta till skadecentret 1 månad efter jag hämtade ut bilen, såg ej detta i bilhallen)

Är dock inte bara cristal vit met som har problem, även volvos röda,powerblå och grå har jag sett när man själv har börjat kolla runt efter just detta, samt vissa bmw med olika nyanser i vitt, även svärmor o fars toyota gråmet från 2014 har en jäkla färgskiftning mellan plast o plåt! Såns dock tydligare på vita bilar såklart!

Så detta är inte omöjligt att få det fixat, men klart det är surt! vet hur ni känner!

Länk till min bil med samma problem: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 72#p929972
Men det är ju för dom använder något fibdrplast på fronten och baken numera, om man kollar på en nypolerad bil så tycker jag att dom inte är lika blanka fram & bak
Så skall det ju inte vara, speciellt inte då volvo vill leka premium. Jag skulle va fly förbannad om jag hämtat ut en bil med den färgmatchningen.
Jag "vågar" inte ta crystal white på min nya XC90. Dels nyanskillnad och sen om det blir något som måste lackas om så är det totalt hopplöst att få det fixat.

Har haft ice white på ett par bilar utan att se någon skillnad i nyans mellan plast och plåt.
Vad ska du ta för färg? :)
Magic blue är en av mina favoritfärger på den, tror inte den kommer bli så vanlig. Sen så väljer man till 21" Kromade tillbehörshjul för 30tkr extra då kommer den nog se väldigt exklusiv ut. 8)

Det här är ju intressant. Vad är de[…]

Solgardin bakdörrar

Hej. Funderar på om det går utan all[…]

Hjälp släpvagns kontakt

Blir nog skroten i så fall.

Köpråd, Volvo V50 D2

Kamremsbyte var 14000de mil. ganska enkelt, men sk[…]