Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
pasten skrev:Hur startar man värmaren i bilen (V60-12) manuellt när man har VOC. Har inte hittat detta!?
På Frugans C30 är det med i menyn för färddatorn, men icke i V60n?

VOC har inte funkat de senaste dagarna nu. Lika för alla?
Ja VOC har inte funkat på några dagar :evil:

Har du VOC så ingår ju tidur och direktstart mm. Va ja vet så direktstartar du i färddatorn. Snart få vi reda på svaret :wink:
Användarvisningsbild
av joel80
Jag har inte haft några problem senaste veckan trots 0-gradigt på nätterna..
Har i och för sig inte åkt iväg tidigt varje dag.. men använde värmaren via direktstart i telefonen 3ggr förra veckan.
av Nibbe
Kan tillägga att jag har haft lite vingel med min VOC senaste veckan (kanske tom 2 veckor).
Det har visat sig med att jag inte får någon kontakt med min Volvo och appan stänger ner sig själv.
Just nu funkar den men igår kunde jag inte låsa upp bilen genom telefonen.

Har till och från haft lite strul med Telias 3G-nät i området också så jag vet inte vad som har gjort vad.

Jag har en iPhone 4s med iOS 7
Användarvisningsbild
av Micce1980
Primus skrev:
Micce1980 skrev:Den där fjärren ser ju likadan ut som en vi hade till förra passaten och den klarade 600m (vid fri terräng), kan 20m verkligen stämma då? Visst kan det vara en svagare sändare i. Eller har jag fått något om bakfoten? :)
Visst är fjärren till värmaren i Passaten imponerande? Jag parkerar bilen på andra sidan ett litet berg med flera hus emellan och ett avstånd fågelvärden på ca 300 m och den startar värmare..:)

Det där med vila låter ju knepigt. Det går inte att manuellt ställa in?
Japp den är toppen. Antar att Volvo har samma fjärr som man tyvärr får köpa till. Gillade värmaren som gick på diesel och inte sög ut batteriet också. Som tur är så är V70:n bättre på fler punkter men saknar sportstolarna djupt.
Användarvisningsbild
av laser2
Micce1980 skrev:
Primus skrev:
Micce1980 skrev:Den där fjärren ser ju likadan ut som en vi hade till förra passaten och den klarade 600m (vid fri terräng), kan 20m verkligen stämma då? Visst kan det vara en svagare sändare i. Eller har jag fått något om bakfoten? :)
Visst är fjärren till värmaren i Passaten imponerande? Jag parkerar bilen på andra sidan ett litet berg med flera hus emellan och ett avstånd fågelvärden på ca 300 m och den startar värmare..:)

Det där med vila låter ju knepigt. Det går inte att manuellt ställa in?
Japp den är toppen. Antar att Volvo har samma fjärr som man tyvärr får köpa till. Gillade värmaren som gick på diesel och inte sög ut batteriet också. Som tur är så är V70:n bättre på fler punkter men saknar sportstolarna djupt.
Det är inte omöjligt att det är samma fjärr till Volvo som VW, jag har inte sett hur deras ser ut, men den jag har skall klara 600m i frisikt och det verifierade med GPS i vintras då jag startade värmaren uppe från skidbacken 700m från bilen.
20m räckvidd har du med den vanliga fjärrnyckeln och upp till 100m med PCC-fjärrnyckeln.
av Nibbe
Nibbe skrev:Kan tillägga att jag har haft lite vingel med min VOC senaste veckan (kanske tom 2 veckor).
Det har visat sig med att jag inte får någon kontakt med min Volvo och appan stänger ner sig själv.
Just nu funkar den men igår kunde jag inte låsa upp bilen genom telefonen.

Har till och från haft lite strul med Telias 3G-nät i området också så jag vet inte vad som har gjort vad.

Jag har en iPhone 4s med iOS 7
Jag frågade min volvoverkstad:
Hejsan!

Har Volvo problem med VOC-servrarna?
Jag kommer periodvis inte åt min bil via appen i telefonen (iPhone med iOS 7), det står att appen inte kan kontakta min volvo.
Värst är det på mornarna när det är som mest kritiskt att det funkar.

Som jag förstår det är det flertal VOC-användare som har problem på mornar och eftermiddagar (dom vanliga tiderna då folk startar värmaren före och efter jobbet).

MvH Niklas

och fick svaret:
Hej
Ja det stämmer att iOS7 inte fungerar ok just nu
Volvo skriver att arbetet startat för att åtgärda detta och beräknas vara klart V46
Användarvisningsbild
av joel80
Det förklarar att jag inte känner igen problemet.. *Samsung Galaxy S4*
:)
Användarvisningsbild
av Perc
Jag ser ingen bild på någon fjärr här i tråden men den jag har sett på ett par olika VW och Skoda är en rebadgad Webasto Telestart T91. Det är den som är på bild i min instruktionsbok till Octavian också. Kanske den som Volvo använder med?

Bild

Mycket imponerande liten fjärr, och läser man instruktionsboken så finns det sjukt många saker man kan ställa in och justera på den också. Fast den bara har två knappar och en lysdiod. :)
Användarvisningsbild
av laser2
Perc skrev:Jag ser ingen bild på någon fjärr här i tråden men den jag har sett på ett par olika VW och Skoda är en rebadgad Webasto Telestart T91. Det är den som är på bild i min instruktionsbok till Octavian också. Kanske den som Volvo använder med?

Bild

Mycket imponerande liten fjärr, och läser man instruktionsboken så finns det sjukt många saker man kan ställa in och justera på den också. Fast den bara har två knappar och en lysdiod. :)
Min fjärr ser exakt likadan ut!
Förutom loggan då... :)
Byta Oljeledning Turbo D4164T

Jag är i samma läge. Hur gjorde du?

Laddtrycksventil blir jättevarm

Nej det har jag inte kollat! Ska kolla det! Men d&[…]

Det brukar samlas en massa "bös" (l[…]

Dolda Vinkeln...

Det förklarar saken 🥴🫡