- lör 14 sep 2013, 23:35
#787571
Skulle bli mycket förvånad och extremt besviken om inte svensk ingenjörskonst skulle kunna prestera en riktigt bra motor. Självklart handlar det dessutom om pengar och tid. Och min magkänsla säger att Volvo kan ha träffat rätt. Downsize is the new black så 4 cylindrar oroar mig inte. Möjligen borde Volvo köpa in en 6:a och stoppa in i några toppmodeller. Men att utveckla en egen 6:a är helt orealistiskt.
Själv är jag ute efter en D4 eller i värsta fall en D3 så kommentarerna i artikeln gläder mig. De vassa bensinarna lär få utstå en del spott och spe då "det ska klankas" på 4:or.
Nuvarande bilar: SAAB 9-3 Aero Cab. XC60 B5 AWD(Bensin). Tidigare bilar:
Volvo PV, Opel Kadett Rally, Fiast 128 Special, Opel Ascona A, Ascona B(2st), Ford Tanus(2st), SAAB 9000 2,3T, Volvo S40 2,0T, BMW 320i, BMW 330iA(2st), Volvo XC70 II, Passat B7 EcoFuel DSG, Volvo V60 D4, Volvo V60 D6, Passat GTE,