Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Petzzon
xerys2013 skrev: * 7" skärm, ett måste!
*
Den behövs väl endast om du i framtiden vill utöka med RTI, i övrigt ser jag ingen större nytta. 5 tums skärmen är hur tydlig som helst
Användarvisningsbild
av MartinS
Det ser väldigt litet ut med 5"skärmen, ser inte värst skoj ut, även om man naturligtvis ser vad det står på den.

Som jag förstått det innebär bara hastighetsberoende servo att man kan välja hårdheten, alla är väl i viss mån hastighetsberoende? Jag kör normal på min så jag vet inte om det är något som är viktigt?

För övrigt håller jag med om röd... Röda bilar skall ha en stegrande hingst på huven, annars väljer man en annan färg.

Mina fem cent..
av Petzzon
MartinS skrev:Det ser väldigt litet ut med 5"skärmen, ser inte värst skoj ut, även om man naturligtvis ser vad det står på den.
Om jag skulle köpa en kinetic hade valt mycket annat innan jag lagt pengar på en större skärm. Är inte så länge sedan en Volvo hade 2 svartvita rader som skärm :)
Användarvisningsbild
av MartinS
Petzzon skrev:
MartinS skrev:Det ser väldigt litet ut med 5"skärmen, ser inte värst skoj ut, även om man naturligtvis ser vad det står på den.
Om jag skulle köpa en kinetic hade valt mycket annat innan jag lagt pengar på en större skärm. Är inte så länge sedan en Volvo hade 2 svartvita rader som skärm :)
Fast den lilla skärmen har/hade inte en jättekonsol runt sig så att den ser så liten ut. Stor skillnad tycker jag, men det är ju individuellt.
Användarvisningsbild
av grillchips
Ja, det är faktiskt den djupa konsollen till 5" som gör att den ser väldigt, VÄLDIGT fjuttig ut. Men som ni säger, smaksak förstås. Jag tycker att det ser ut som att konsollen är gjord för 7", inget mindre, inget större.

Men tack, då fick jag lite klarhet gällande servon. Vette tusan hur min servo är men jag tycker aldrig att den är speciellt tung att ratta.
av xerys2013
men gällande servon, det är en sjuk skillnad med hastighetsberoende. Har aldrig tyckt min varit hård o ratta, men så hade jag en V40 på lånebil förra veckan o helvete va den va lätt. Behövdes bara ett finger. Stor skillnad mot min V60!

Blåtand är ju oxå suveränt. Musik o tele utan att hålla på o fippla me telefonen o massa sladdar.
Instämmer med tidigare talare gällande 5" skärmen. Den ser så liten ut. Självklart ser man vad det står på den, men den känns bara så fel. Att folk lägger ner 30-40 000 på tillbehör men snålar in på skärmen är för mig en gåta. Det e ju det första man ser när man sätter sig i bilen, och ett måste för mig det är att inredningen är tilltalande.

Men som ett exempel så är ju min farsa precis tvärtemot mig. Han letar S60, bensinare MY12-13. Det får ABSOLUT inte vara för stor motor. Han suckar o stöänar när jag berättar att T3 har HELA 150 hästar. Att det sedan inte finns några sådana till salu är ett faktum, och när det då o då dyker upp en som har stora skärmen o kanske till och med park sensor fram, då är det alldeles för mycket teknik o han backar.

Så smaken är ju som baken :D
Användarvisningsbild
av crumpets
W.A.P.E. skrev:Nordicbilarna gick väl åt? Typ för farsan är det ju kanon med 250 lök för en ny v70.
Jag får nog erkänna att jag fallit för xenonsjukan, garvar typ åt folk som kommer i bl.a. nya Audibilar med halogen. (vilket man inte borde då de tar något hutlöst med pengar för dem eller dyra paketlösningar)
Audi straffar ju å andra sidan kunden genom att ge dem en bil som ser ut som en påse skit utan xenon... På V40/V60 måste man ju i alla fall titta lite noggrannare och se att det är reflektor istället för projektor. Bara det en hyfsat stor skillnad, men kanske mer något vi nördar tittar på. På audin känns det ju nästan som att det tagit bort hela frontens viktigaste designelement.
av Lövet
Alla Volvo utan xenon har reflektor istället för projektionsljus. Det syns lika tydligt för en nörd som mig i alla fall :wink:
Användarvisningsbild
av crumpets
Jag vet, men du kan väl ändå inte påstå att det är lika tydligt som i en Audi? Där har de ju till och med lagt in fåniga små positionsljus som lyser argt gulvitt bara för att påminna alla om att det inte ens är de snygga ljusen som är avstängda, det ska verkligen markeras hur fult snikad den är...
av Lövet
Det jag tycker är värst med Audi är att de har så bisarra priser på Xenon. Vet inte exakt var det ligger nu men sist jag kollade låg det i storleksordningen 10-14 tusen.

Har bilen inne på verkstad nu. Det som ska b[…]

Ni har ja mätt lambdasonden, kall motor t&aum[…]

Slipade med 80 papper sedan 240 och 400 samt v&ari[…]

Vi som beställt EX90

Talade med min handlare i dag, ny SW release p&[…]