- mån 10 jun 2013, 08:40
Svärfar är ägare till en XC60 MY13 och det som slog mig om man jämförde med deras gamla bil, en S80 från -01 var just inredningen, att den mest verkade vara ett hopkol från lite olika ställen, det var tydligt på nyans av plaster, plastkvalitet, olika knappar känns olika att trycka på, vissa känns premium (som stolvärmare bak) medans vissa känns pilliga och lågbudget som ac-knappen. Formspråket i inredningen hänger inte heller ihop tycker jag, som det gör i en S80. Förre Volvo-chefen erkände ju att de har fått göra väldigt många kompromisser på inredningen pga att de fick använda delar från Ford istället för att kanske ta fram egna.
Nu kanske man kan ta ett krafttag gällande inredningen, vilket jag tror är ett måste om man vill komma upp i samma liga som Audi, BMW etc. Jag tycker t.ex. att det INTE är okej att man inte ens kan välja till integrerade solgardiner i baksätet på en bil i premiumklassen som kostar över 400000 kr. Bara en av många detaljer...
/S
Nu kanske man kan ta ett krafttag gällande inredningen, vilket jag tror är ett måste om man vill komma upp i samma liga som Audi, BMW etc. Jag tycker t.ex. att det INTE är okej att man inte ens kan välja till integrerade solgardiner i baksätet på en bil i premiumklassen som kostar över 400000 kr. Bara en av många detaljer...
/S