Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Micke008
joel80 skrev:Då Iphone inte är det populäraste systemet för mobiltelefoner förstår jag inte varför Sensun Touch som baseras på Android som är det mest utbredda mobil-OSet skulle bli en parantes?

Skulle väl snarare säga att Apples låsta Iphone-lösning skulle bli en parantes.

Bäst vore såklart om ett framtida system var så pass kompatibelt att man kunde välja.. Kanske helt enkelt välja vilket OS man vill ha i bilen, och kunna ändra via någon moln-tjänst om man så vill. Men det är kanske inte så troligt.
Det jag menade var att just denna tekniska lösningen kommer ersättas för nya bilar från my15 (det är min tro) för jag tror inte det systemet som Volvo har köpt in från Parrot kommer klara av funktionerna som Apple säkert kräver att de ska göra för att få sätta en stämpel att det är kompatibelt med Apple. Men sen kan det ju alltid utvecklas appar till lådan från Parrot dock känns det inte som det är en lösning Volvo vill leva med över tid utan mer en nödlösning för att kunna leverera något marknaden vill ha och en del konkurrenter redan erbjuder. När Volvo designade skärmen och plastramen runt om så hade de den optiska avkänningen i bakhuvudet men vilken enhet och vilken tillverkare som skulle leverera android-datorn var nog inte klart då. Parrot presenterade lösningen för ca ett år sen. Ja det är samma bolag som ligger bakom Ar Drone 2.0.
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Jag har hört att detta sker redan i år runt det sista ÄT:t. Dvs runt vecka 46-47. Att det blir en "permanent" integrerad lösning alltså och inte en eftermonterad dito.
av Soft
Micke008 skrev:
joel80 skrev:Då Iphone inte är det populäraste systemet för mobiltelefoner förstår jag inte varför Sensun Touch som baseras på Android som är det mest utbredda mobil-OSet skulle bli en parantes?

Skulle väl snarare säga att Apples låsta Iphone-lösning skulle bli en parantes.

Bäst vore såklart om ett framtida system var så pass kompatibelt att man kunde välja.. Kanske helt enkelt välja vilket OS man vill ha i bilen, och kunna ändra via någon moln-tjänst om man så vill. Men det är kanske inte så troligt.
Det jag menade var att just denna tekniska lösningen kommer ersättas för nya bilar från my15 (det är min tro) för jag tror inte det systemet som Volvo har köpt in från Parrot kommer klara av funktionerna som Apple säkert kräver att de ska göra för att få sätta en stämpel att det är kompatibelt med Apple. Men sen kan det ju alltid utvecklas appar till lådan från Parrot dock känns det inte som det är en lösning Volvo vill leva med över tid utan mer en nödlösning för att kunna leverera något marknaden vill ha och en del konkurrenter redan erbjuder. När Volvo designade skärmen och plastramen runt om så hade de den optiska avkänningen i bakhuvudet men vilken enhet och vilken tillverkare som skulle leverera android-datorn var nog inte klart då. Parrot presenterade lösningen för ca ett år sen. Ja det är samma bolag som ligger bakom Ar Drone 2.0.

http://www.extremetech.com/extreme/1581 ... fotainment
av Picapica
Ang USB modem
Fick ett nytt från Telia Huawei E3276 skall vara ett 4G. Men sensus vill inte acceptera detta. Min Volvo verkstad viste inte varför
Någon annan som vet
Användarvisningsbild
av philipsguy
Finns det inte en lista med "certifierade" modem så kanske några early adopters kan fylla på med modem som funkar? Vilket använder Volvo själva?
av Picapica
På volvos hemsida finns denna som är kompatibel
ZTE MF820D. Vet inte vad det är för fabrikat
Och det är "bara" den som finns
Användarvisningsbild
av philipsguy
Picapica skrev:På volvos hemsida finns denna som är kompatibel
ZTE MF820D. Vet inte vad det är för fabrikat
Och det är "bara" den som finns
Denna har utgått hos tillverkaren och ersatts av MF821D. Om det funkar med CT vet jag förstås inte...
Användarvisningsbild
av c30d3
Picapica skrev:Ang USB modem
Fick ett nytt från Telia Huawei E3276 skall vara ett 4G. Men sensus vill inte acceptera detta. Min Volvo verkstad viste inte varför
Någon annan som vet
Jag har ett Huawei E3276 ifrån Tre och det fungerar bra i min V40 2014, jag har modemet i den högra USB porten utan nån förlängningskabel.
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Hej alla!

Har någon av er lyckats lägga in fartkameror i IGO till Connected touch? Trots att skrivskyddet på SD-kortet är avaktiverat och skrivskyddet i mappen borttaget vägrar mitt SD-kort att ta emot filen. Finns bra instruktioner på nätet och mappen för speedcams finns förberedd på kortet men det går ändå inte. Jag har fått in dem på RTI:n men kommer nog använda IGO mer tror jag.
Användarvisningsbild
av PeterNas
Plockade ut min bil för ett par dagar sedan med sensus connect (xc70 my15), valmöjligheten SCT fanns inte ens. Efter vad jag förstått så går SC inte att uppdatera till SCT. Det känns ju lite si och så eftersom jag är rätt oimponerad av SC. Inget spotify tex. Sen kommer ju apples nya carPlay system snart och då lär ju inte volvo lägga asmycket krut på att vidareutveckla SC tänker jag. Lite orolig att man fick en modell med ett "bastardsystem" som kilades in precis innan nya systemet lanseras .
Åf säger inte mycket.
I övrigt så är jag helnöjd med bilen!

Har bytt bränslefilter, ingen indikation p&ar[…]

Jag funderar om en dragkrok från en V70, s&a[…]

Hänt två gånger nu på 4 m&a[…]

Få fart på styrservon

Får prova imorgon, stämmer det så[…]