Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
KarlE skrev:
Sveno skrev:Jag tillhör den grupp av bilister som blir frustrerad över svaga motorer och därför trycker gasen i botten allt för ofta och således får effektsvagare motoralternativ att dra mer bensin än de effektstarkare. Känner man igen sig i den beskrivningen så är det lika bra att köpa T6an på en gång om man funderar på en V60.

Kan tillägga att det enda negativa som jag har upplevt hittills med min bil är att det finns dem som tycker att det är helt ok att slänga upp sin bildörr i andras bilar, men det är ju inte bilens fel...
Slänga upp bildörren på din bil för att du släpper ut mycket CO2 eller vad menar du?
Då borde man slänga upp dörren på alla charterflygplan, men det är en annan historia. Jag tror Karl inte kopplar motorvalet till folks idioti att inte bry sig om andras ägodelar, tyvärr.

/Martin
av KarlE
Spoiler »
Man får beställa en bil utan motoremblem. Hur som helst så skall jag ha en T6 i min nästa! ;)
Senast redigerad av 1 Lövet, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Citera inte hela föregående inlägg. Ta endast med det som behövs
av swemax
Dörrislag får vi väl alla mer eller mindre
Beror nog mer på var & hur man vanligtvis parkerar
av Sveno
Ja, dörrislag får nog alla, men jag har fått 3 st på 2 månader nu... Ändå är jag väldigt försiktig med var och hur jag parkerar. Sedan är det väl kanske så att det syns mer på en svart bil... :(
av perhall
Det finns alltför många som slänger upp dörren i andras bilar, inte av avundsjuka eller hat, utan av dålig koll och kanske dålig uppfostran. Jag skulle tro att de flesta dörruppslag beror på dålig koll eller dålig uppfostran snarare än ett aktivt val att sabotera bilen.
PH
av AxelH
Jag har en V60 black r -13 till salu!
De har bara gått 1 200 mil och jag är grymt nöjd.
Får dock förmånsbil på nya jobbet som måste var en VW eller Audi.
av Andis
V60 T6 Black R Polestar.

Tjitt vilken underbar bil. Provkörde en igår.
Den här bilen är inte bara motor utan vilket underbart chassie den har. Komfort parat med stabil gång.

T6 är som vanligt underbar att köra. Så tyst så stark, speciellt imponerande är mellan registret tycker jag, man håller halv gas från ca 2000-4500 och det bara suger och suger i stolarna växel på växel och mycket tyst inget ansträngt motorljud KÖP!!!!

Låter du den varva ur helt kommer ett underbart 6 cylindriskt sound på slutet.

Stämplar du fullt från stillastående vill den slira lite lite på vänster fram och det bär av ordentligt. Tur att den är fyrhjulsdriven. Skulle vilja provköra den i Tyskland så man fick sträcka ut den ordentligt på luftiga Autobahn och njuta fult av en perfekt harmoni av bil. Prestanda komfort och väghållning i en perfekt mix.

Vill lite säga den här bilen ska inte jämföras med övriga 60 serien utan den är i en egen klass, måste upplevas.

Med vänlig hälsning,
Andis
av Andis
AxelH skrev:Jag har en V60 black r -13 till salu!
De har bara gått 1 200 mil och jag är grymt nöjd.
Får dock förmånsbil på nya jobbet som måste var en VW eller Audi.
Måste vara hårt att bli av med.

Hoppas du får likvärdig bil som tjänstebil.
av perhall
Visst är V60 T6 en snabb bil, i V70 är T6 klart segare och blir lätt avhängd av en 535iAT t ex... men ni borde provköra nya S6 och M135i, 719000 resp. 365000, båda mkt prestanda för pengarna!
PH

Har inte skruvat ut och kontrollerat mer än p[…]

Hade tillfälle att köra två andra […]

Har du lättmetallfälgar med väldigt[…]

Trodde den hade en Geartronic automat låda[…]