Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

apersson850 skrev:Undrar om skivorna tillverkas i Taiwan och åker båt hit? För så lång tid som nu gått sen jag fick mitt e-mail om att de var skickade borde de varit framme, även om de skulle åkt åsna från Nederländerna.
Samma här, mail men inga skivor! :(
joper skrev:Fick också kartuppdateringen idag!
Efter lite letande och sökande hittade jag sidan för att få aktiveringskoden här: http://www.navigation.com/is-bin/INTERS ... 2011-Start

Dock när jag knappat in mitt VIN/chassinummer så får jag bara meddelandet "Du är inte berättigad till en aktiveringskod." :???:
Om ni väljer "kompabilitetsvyn" i Internet Explorer så fungerar det att mata in VIN-numret och man får upp aktiveringskoden.
ticas skrev:
joper skrev:Fick också kartuppdateringen idag!
Efter lite letande och sökande hittade jag sidan för att få aktiveringskoden här: http://www.navigation.com/is-bin/INTERS ... 2011-Start

Dock när jag knappat in mitt VIN/chassinummer så får jag bara meddelandet "Du är inte berättigad till en aktiveringskod." :???:
Om ni väljer "kompabilitetsvyn" i Internet Explorer så fungerar det att mata in VIN-numret och man får upp aktiveringskoden.
Får oxå att jag inte är berättigad till kod i SAFARI. Någon som vet hur jag kommer vidare i SAFARI. Hittar inte hur man kör i kompabilitetsvyn som för Explorer
Samma resa varje år, trots nästan 20 år i IT-branschen vidhåller jag att Volvo On Call + Volvos navigationstjänst mkt väl kan vara den sämsta programvaran jag någonsin stött på. Strul och problem hela tiden, och inte ens instruktionerna som de själva skickar ut om hur man får aktiveringskod osv stämmer utan man måste in hit för att hitta nån som listat ut hur man faktiskt gör. Helt otroligt men tur att detta forum finns!
Uppdateringspaketet fungerade kanonbra. Klara och tydliga instruktioner kom på mail samt låg i DVD-paketet. Mer dataljerade vägar nu efter uppdateringen. Det som man kunde klaga på är att vid max zoom (50 m) så blir vägarna lite kantiga vid varje sväng eller böj. Samt mackar som försvann sen 5-6 år finns i navigationen Bild. Märkligt att det kommer endast en uppdatering per år medan NAVTEQ/NAVIGON ger 4 uppdateringar per år.
Det är upp till var och en av Navteqs kunder hur ofta de vill ge ut sin produkt, som baseras på kartdata från Navteq. Det behöver inte alls vara kopplat till hur ofta som Navteq faktiskt släpper en ny produkt.
När någon lägger ner en bensinstaion är förmodligen inte det första de tänker på att rapportera detta till Navteq. Troligen inte det sista heller. Man kan ganska lätt själv rapportera in ett fel, om man vill. Så får i alla fall alla andra användare en bättre kartprodukt nästa gång. Visst blir det som att göra jobbet åt Navteq, men det är förstås omöjligt för dem att kontrollera varje vägstump varje år.

Felrapport
Jag förväntade mig mer av Volvos kartuppdatering. Det pågår sen flera år stora vägombyggnationer (väg 155) i Torslanda. Men det finns inte en tillstymmelse av detta i Volvos senaste kartuppdateringar. Google, Iphones kart app samt gratis app Waze är bättre uppdaterade avseende detta. Märkligt. Sen förstår jag inte varför kartan hackar sig fram hela tiden i navigations displayen. Det ser ut som kartan förflyttar sig i steg med 10 meter åt gången. Det positiva är att nya kartorna har slutat att välja hellt idiotiska rutter som de gamla kartorna gjorde.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Utslagsbegränsare

Tjena gott folk! En fråga bara till det goda[…]

98oktan

Instabil styrning (XC70 -16)

Som allerede nevnt: Främre länkarms buss[…]

Motorproblem