Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av V60T3
simonhalmstad skrev:Jag tror inte någon V70 ersättare kommer för än tidigast som MY16. Sen så har väl Volvo försökt göra lite mer enhetligt i modellprogrammet hela 60 serien har blivit deras sportigare bilar, t.ex XC60 kan endast fås med svart sportratt nuförtiden vilket är konstigt då den inte har så jättebra väghållning i kurvor etc.. Dom som vill ha sportigare V70 får lägga till sportpaketet istället. Sen i och med MY14 har dom begränsat valmöjligheterna mycket och tagit bort en del klädselalternativ och panelinlägg, men det har ju delvis kommit nya oxå.
Ligger säker något idet. Märkets största modeller kommer vara betydligt mer luxuösa än tidigare generationer när 90-serien lanseras. Tror att kommande 60-serie kommer bli mer sportig än tidigare, fast i lyxförpackning. :)

Tyvärr får man som fattig barnfamilj nog börja leta nytt märke i framtiden då Volvo kommer bli väsentligt dyrare framgent...

Xc90 skall visas på Paris i sept. 2014. Skall vi gissa att S80/V70(90) visas på Geneve Mars 2015? :)
Användarvisningsbild
av SvenB
Nej, jag tror nog att Volvo kommer att ha någon mindre luxiös modell i framtiden också. För förmånsbilsmarknaden i Sverige och de "fattiga" barnfamiljerna. Visserligen tog man bort S40/V50 segmentet till förmån för nya V(S)40, vilket var olyckligt. Det tycker många i försäljarledet också.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Volvo lär väl ha en hel del att visa nästa år, bland annat på bilmässan i Detroit i Januari och sedan i Genéve på våren och sen Frankfurt på hösten. :)

Idag fick jag samtal av min mor att hennes front b[…]

Fälgar till V70- 2015 (diesel)

Fälgar från nyare Volvo (SPA) eller f&a[…]

B230F går fett

Det är relativt vanligt att bränsletryck[…]

Bakvagn V70 AWD _97

Ja , jag har sett den sprängskissen men jag v[…]