Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har en XC60 MY2012 och dieselvärmaren fungerar fintint på den i alla fall. Man ställer in en tid och när man ska iväg, -15 grader så är bilen redan varm, +20 grader och rutorna avfrostade. Jag vet inte vad mer jag skulle vilja ha? Jag tycker i alla fall att funktionen är spot on.
Senast redigerad av 1 sejagrullar, redigerad totalt 0 gånger.
Raymond skrev:Alle varianter av V40 har samme type varmer som C30/C70/S40/V50. Alle fra S/V60 og opp har annen type varmer.
Hei, Raymond! Vet du om de som sitter i V60/S60 er svakere enn de fra C30/C70/S40/V50/V40? Det er nemlig det som er problemet mitt. Varmeren i V60 er betydelig svakere enn i min gamle V50. Og jeg lurer på om de satt inn et dårligere produkt inn i V60.
PMV skrev:
Raymond skrev:Alle varianter av V40 har samme type varmer som C30/C70/S40/V50. Alle fra S/V60 og opp har annen type varmer.
Hei, Raymond! Vet du om de som sitter i V60/S60 er svakere enn de fra C30/C70/S40/V50/V40? Det er nemlig det som er problemet mitt. Varmeren i V60 er betydelig svakere enn i min gamle V50. Og jeg lurer på om de satt inn et dårligere produkt inn i V60.
Räcker inte 5000 watt?
Varför gör du påståendet att den är svagare än i din gamla V50?

"Thermo Top Evo 5 är vår kraftfulla 5 kW parkeringsvärmare som värmer medelstora och stora bilar snabbt samt avfrostar vindrutan på rekordtid"
http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/ ... -s80-27369
PMV skrev:
Kinetic skrev:Jag upplever samma sak, hade en XC60 D5 -2010 förut och bytte till en XC60 D4 -2013 och det är inte på långa vägar samma effekt på värmaren i den nya bilen. Dessutom har jag fått den utbytt på garanti efter ca 400 mil pga oljud.
Enligt mig Åf så skall tydligen de nya värmarna var mer (miljöanpassade) så de drar mindre bränsle, därför sämre kapacitet.

Tack för ditt meddelande. Och jag som inte har en garage...dom kunde iaf berätta vad denna skillnaden beror på.
Han som köpte min V50 är väldigt nöjd. Jag inte särskilt med min nya bil...

Har du fått något svar från din Åf ang. detta. Jag tycker ändå att det är konstigt att det skall vara så stor skillnad mot den gammla bilen.
Kinetic skrev:
PMV skrev:
Kinetic skrev:Jag upplever samma sak, hade en XC60 D5 -2010 förut och bytte till en XC60 D4 -2013 och det är inte på långa vägar samma effekt på värmaren i den nya bilen. Dessutom har jag fått den utbytt på garanti efter ca 400 mil pga oljud.
Enligt mig Åf så skall tydligen de nya värmarna var mer (miljöanpassade) så de drar mindre bränsle, därför sämre kapacitet.

Tack för ditt meddelande. Och jag som inte har en garage...dom kunde iaf berätta vad denna skillnaden beror på.
Han som köpte min V50 är väldigt nöjd. Jag inte särskilt med min nya bil...

Har du fått något svar från din Åf ang. detta. Jag tycker ändå att det är konstigt att det skall vara så stor skillnad mot den gammla bilen.

Hej, Kinetic!

Bilen testas just nu hos min ÅF. Dom borjade i dag kl.8, får bilen tbx i morgon eftermiddag. Ni hor från mig då.

Kontaktade Volvo via Facebooksidan. Dom kontaktade ÅF som kontaktade mig. Volvo ville inte svara på Facebook om varmaren i S60/V60 har lagre effekt an i V50. Vad betyder det? :wink:

Mvh, PMV

Har inte skruvat ut och kontrollerat mer än p[…]

Hade tillfälle att köra två andra […]

Har du lättmetallfälgar med väldigt[…]

Trodde den hade en Geartronic automat låda[…]