Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det med XC90 är intressant, den är nu iom MY14 på sin 13:e årsmodell. VW Sharan förra fanns väl i just 15 år... inte som på 80-talet när japsar kom med nya modeller vart fjärde år... V70 är ju inte mkt faceliftad med tanke på att det är 7:e årsmodellen.../PH
MrNorth skrev:Intressant med vad som verkar vara en ny version av Sensus. Hoppas den kommer till oss MY13-ägare också.

/S
Den nya versionen har väl bland annat internetanslutning vilket det lär saknas hårdvara för i MY13 så det lär nog inte hända.Möjligen är det också en form av pekskärm i MY14.

/Martin
moffe skrev:Är det inte sensus touch connect som det har varit diskussion här tidigare???
Det lär ska få installerat i tidigare bilar, my12 my13 osv.
Men kostar väl en hel del... 15tkr eller så. Man installerar en sepparat box och sedan en ny ram run skärmen för "touchen".
Stämmer bra att det går att eftermontera. Kravet är dock att man har en 7"-skärm :-)
perhall skrev:De verkar inte klara med motorerna än, förutom med D2. Som de kanske inte heller är klara med utan räknar med att vara vid första leverans./PH
Men andra ord får man sitta lugnt i båten och vänta på min tur ;) man vill ju veta ALLT och NU ;)
skyrazer skrev:
moffe skrev:Är det inte sensus touch connect som det har varit diskussion här tidigare???
Men kostar väl en hel del... 15tkr eller så. Man installerar en sepparat box och sedan en ny ram run skärmen för "touchen".
Stämmer bra att det går att eftermontera. Kravet är dock att man har en 7"-skärm :-)

Var inte kravet också att man måste ha Volvo on Call då man då har uppkoppling i bilen?
joel80 skrev:
skyrazer skrev:

Var inte kravet också att man måste ha Volvo on Call då man då har uppkoppling i bilen?
Nä, det skall fungera vilket som så länge du har 7"-skärmen.
Bilen blir ju en WIFI-hotspot som du skall kunna koppla upp genom tex. mobilen.
Ännu så länge är det lite luddigt men det har inte stått något krav om VOC ännu som jag läst.
Dock kommer i alla fall jag ha svårt att motivera 15' på något jag EGENTLIGEN inte behöver, tycker det fungerar prima idag :)

Saxat från IDG: "Androidenheten kommer att säljas för att eftermonteras i bilar och kan kopplas upp via förarens vanliga mobiltelefon. Den som i stället väljer att montera utrustning för att kunna lyssna på strömmande musik från start får en annan lösning som Volvo tagit fram tillsammans med Ericsson och Mitsubishi. I stället för en full Androidenhet har bilen då en tunn klient som kopplas mot en molntjänst där alla appar körs i stället för direkt i bilen. "

... Så jag hoppas på det bästa eftersom jag inte har VOC själv ;-)

1 felkod kommer upp! Inget mer. Det har testats s&[…]

Handbromsen tar bra men man behöver dra spake[…]

Hur och varför vill du dela. Internet fr&arin[…]

Kolla reläet för bränslepumpen, l&o[…]