Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
MrNorth skrev:Har inga problem med nya appen (iOS). Dock undrar jag varför man lade ner tid och pengar på att göra om en fullt fungerande app, om inga nya större features släpptes? Är ju möjligt att man i samma veva gjorde om den interna arkitekturen, men till vilket syfte då?

Hade hellre sett man satsade pengarna på ett öppet API eller en HTML-5 sida så alla plattformat kan komma med (t.ex. Windows Phone 8).

/S
Om jag förstått rätt har dom släppt en app till windows phone nu.. De har i allafall en sån ikon:
http://www.volvocars.com/intl/sales-ser ... e-app.aspx
av kajkaga
Någon mer än jag som inte får upp temperatur vid bilen i appen, står endast ett frågetecken hela tiden. Har provat att installera om men det hjälper inte. Har haft den nya versionen installerad i en vecka. (Android)
Användarvisningsbild
av joel80
Jo, jag får också bara ett frågetecken.. först trodde jag det berodde på att jag var i ett område som SMHI inte hittade, men efter det har jag varit i flera städer och har fortfarande bara ett frågetecken.
Inte för att det gör så mycket.. innan temperaturen baseras på den riktiga temperaturen från bilens termometer är funktionen överflödig.
Kör också Android, på en Samsung Galaxy S3
av moffe
Jo, ingen temp här heller. Samsung Galaxy S2 och Sony Xperia S och Galaxy note 10.1... tror inte det har någon skillnad vilket android telefon. Kommer säkert fix senare, får man hoppas. Fast man skulle hoppas istället för smhi skulle det vara bilens yttertemp och inner.
Senast redigerad av 1 moffe, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av joel80
Ja, om det inte är bilens aktuella temp har jag ju andra appar som funkar utmärkt för att se väder på vilket ställe jag vill. En vanlig väder-app med en widget funkar ju bättre i ett sånt läge. Värdet av Volvo-appens temp är ju bara om det är bilens aktuella temp!
Användarvisningsbild
av apersson850
Provade det här med att gruppera resor för att se hur långt bilen hade rullat vissa dagar.
Det visade sig då att appen får fullständigt fnatt när det gäller körjournalen. Måndag, tisdag, onsdag, torsdag, onsdag, fredag, torsdag, lördag, söndag tycker den ingick i den senaste veckan. Dessutom grupperade den resor lite hipp som happ. Fyra stycken blev det, precis som jag valde ut, men inte de fyra från samma dag, utan lite blandning från olika dagar.
Försökte e-maila grupperingen, men då blir det några stycken "Ospecificerade fel" i appen, vid varje försök.

Du kan vrida lite gran och dra samtidigt, misst&[…]

Vilket pill, då har du att göra. :-) […]

Hjälp! Får felkod P030300 med den enkla[…]

Powershit lådan, läs på förs[…]