Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av philipsguy
PeterA skrev: Även XC70 får de inbyggda avgasrören och den nya fronten ;-)
/P
Lite off topic men vad har du för källa till det eller ska smileyn menas som att den inte får det?
av perhall
Inget fel på faceliften estetiskt. Men man känner ju att Volvo riskerar/börjar hamna lite på efterkälken. När plattformen kom MY08/09 låg den bra till (förutom de då törstiga och omoderna motorerna+infotainment), nu har det snart gått 5, 6 år och alla konkurrenter har kommit med nya modeller. Dags för helt nya modeller borde det vara snart!!/PH
Användarvisningsbild
av V9097
En helt ny xc60 får du nog tyvärr vänta på. XC90 är inne på sitt tolfte modellår, v70 sitt sjätte, s80 sitt sjunde medan xc60 är inne på sitt femte.
Användarvisningsbild
av MartinS
V9097 skrev:En helt ny xc60 får du nog tyvärr vänta på. XC90 är inne på sitt tolfte modellår, v70 sitt sjätte, s80 sitt sjunde medan xc60 är inne på sitt femte.
Japp, 7-8 år är ju ganska normal livlängd för en modell, men nu tenderar modellerna att hålla längre och längre, hos alla tillverkare. Så vi lär inte se en ny XC60 innan MY17 eller så skulle jag tro.

XC90 är ju verkligen ett undantagsfall, men den säljer ju fortfarande som smör i solsken, märkligt nog.

/Martin
av SuperEpon
Jag tycker faktiskt hela fronten blev ganska ful med den där grillen och kofångaren. DNA-lysen och listen runt grillen tycker jag faktiskt passar bilen bra, saker och ting var proportionerligt. Det där ser väldigt billigt och påklistrat ut... För att inte tala om den fruktansvärt fula växelspaken som börjat komma i alla volvo-modeller nu! Ser ut som något man köpt från Biltema... :x
Lite större baklysen skulle nog också få bakänden att sluta se ut som en stor magasindörr, men det har jag ju tyckt ända sen XC60 kom :D
av XC60
Man hoppas ju också att det händer lite under skalet framförallt med automatlådorna som inte direkt är de bästa på marknaden. Drömmen vore att de köpt samma lådor som BMW kör i bl.a. 5:an, den lådan är sjukt bra. Behöver komma ner i CO2 utsläpp med automat för att kunna väljas av många tjänstebilsförare.
Användarvisningsbild
av crumpets
Samma lådor som i bmwfemman ser vi aldrig i en volvo. De är gjorda för rakställda motorer.

Jag vill minnas att en stor del av anledningen att volvo kör med värdelösa Aisin Warner istället för fantastiska ZF är just att AW har bra utbud av väldigt kompakta lådor som passar snedställda motorer väl.
av hk1971j
Kolla in XC60 Hybrid med Digitala instrument.

http://green.autoblog.com/photos/volvo- ... 0/4731564/

När det gäller fronten på XC60 kan man ju se var den idén kom från när
det gäller nedre delen.

S/V60 R
http://www.zercustoms.com/news/Volvo-S6 ... esign.html
av KarlE
Volvo kommer att komma med en åttaväxlad låda snart!
av XC60
KarlE skrev:Volvo kommer att komma med en åttaväxlad låda snart!
Det låter bra och förhoppningsvis har den mindre gummisnoddskänsla i momentomvandlaren samt är lika fint programerad som BMW:s ZF lådor.

Kan även fylla i, iom att TS hade Torx som up[…]

Jag bytte frihjulslager för några m&ari[…]

Finns ingen sticka på vea motorn, 5 cylindri[…]

Det brukar vara plåtkonsolerna som rostar s&[…]