Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av troubleshooter
Volvo kanske har en bit till Premium segmentet men.......

Om vi pratar "nakna" modeller på de vanligaste märken som vi normalt kopplar till Premium och jämför med volvo så förstår jag att man kanske väljer en av "premium" märkerna, dock så är volvo hyffsat välutrustad även i naket utförande ( I alla fall säkerhetsmässigt)

Men så fort man börjar lägga på utrustning så får man oftast en helt annan prisbild, frågan är väl egentligen hur många fler som skulle köpa en Volvo om den hade det där sista upp till "Premium" men då kostade ytterligare 30-50 tusen, för det är ju där omkring prisskillnaden ligger, i stället för köpa en bil av konkurerande märke....

Vi får hoppas att inte kineserna har för många fingrar med i spelet under närmaste framtiden
av V60D5AWDPolestar
MrNorth skrev:Återstår att se hur man vill gå vidare, och hur Geely kan vara med och påverka. Tyvärr är min uppfattning av kinesiska bilmärken att deras känsla för "lyx" mest är bling-bling och inte så mycket om hur växellådan uppför sig eller hur känslan och motståndet i en knapp är.

/S
Det kanske förklarar den nya växelspaken.... ??:-/ , om jag skall ha en ny Volvo igen så hoppas jag
att det har kommit några vettiga eftermaknadsdito. Annars får jag väl ta med min nuvarande........

Tycker den är pinsamt billig i sin stil och känsla.
Användarvisningsbild
av apersson850
Har kört en 2013 med nya växelspaken (automat). Tyckte den såg närmast tramsig ut, men provkörande unge (19 år) tyckte den var häftig, så jag är antagligen för mossig.
Användarvisningsbild
av Sunschreem
Sista volvon jag kan tänka mig är en V70N classic, när dom går ur tiden så lär jag titta åt audi den dagen om inte volvo höjer sig ett rejält snäpp.
av grålle1
Hade en V70N innan min V60, och nog är V60 ett rejält snäpp upp från den på alla plan... Men visst det saknas det sista vad gäller slarv vid slutmontering och diverse enstaka lösningar. Jag gillar Audi också, men mer bil för samma peng i Volvo avgjorde för mig, ville inte ha en naken snikåjdi bara för att kunna sälla mig till den exklusiva skaran med Audiägare.... och inte är de problemfria på något sett, men dels är Audi- verkstäderna duktiga på diskretion och dessutom basunerar ju inte de typiska Audi-ägarna ut minsta småfel eller brist på forum eller vid fikaborden.... De, liksom många andra ägare till speciellt tyska "premium-märken" är ju så rädda om imagen och myten om problemfria och fulländade bilar.... enligt "My point of view"...!
av MrNorth
Ja det ser konstigt ut med sånt "ludd"på kanterna.

Något jag tycker var märkligt med XC60n är de högtalarna som är vid backspeglarna, de ser ut som några klossar som är lite svartare än inredningen som de bara har hängt dit med en bit häftmassa. Man kan se den vita dörr-ramen bakom dem. Jag undrar om det är någon list eller nåt som de har glömt? På min 10 år gamla S80 är diskanthögtalarna integrerade i dörrsidan som en "helhet" istället för en modul som man bara har hängt dit. Just att jag såg den vita lacken bakom högtalaren kändes vääääldigt skumt!!

/S
av moffe
Alltså de är bara en öppen kant där...dom har bara klippt formen och lämnat den så där.
Konstigt tycker jag... ingen finish där. Jämförde med en passat och där har de lagar den helt fast mot fönstret.
Inga remsor eller något som sticker ut där.
av Droopy
moffe skrev:Alltså de är bara en öppen kant där...dom har bara klippt formen och lämnat den så där.
Konstigt tycker jag... ingen finish där. Jämförde med en passat och där har de lagar den helt fast mot fönstret.
Inga remsor eller något som sticker ut där.

Ser likadant ut på nyare V70, man kan enkelt stoppa in hela näven under innertakets kant mot vindrutan och frasiga kanter, borde ju har suttit någon form av täcklist kan man tycka.
Volvo V50 "Mr White"

20250516_161716.jpg En liten vår bild p&ar[…]

Är det bara jag som upplever att nya bilar […]

Hur ser omvandlaren ut? Allt som fjädrar det […]

Köpråd

Ju mera mil desto större risk för dyra r[…]