Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Henrikx2
Får det inte att fungera på min. :(
av dolph
Någon som bekräfta detta, om funktionen finns som standard eller som det är tillval? Har beställt en XC60 D5 R-design som levereras i augusti och detta hade ju varit en trevlig funktion! :D Hittar dock ingen som helst information om detta förutom en utländsk reklamfilm och det som står i instruktionsboken, vilket inte riktigt tydliggör om det är tillval eller ej förutom att man måste ha PCC. Hittar förövrigt inget om det bland de tillgängliga tillvalen. :shock:
Så, någon som fått sin MY13 som kan bekräfta hur det ligger till?
av 122Sport
Funktionen är bara öppen för den amerikanska marknaden.. :/
Lite fånigt att dom väljer att ha med det i instruktionsboken dock!
Hoppas iaf att det kommer till den svenska marknaden inom kort :)
av moffe
Enligt sweedspeed forumet så borde ERS fungera redan i 2012 eller möjligt att få den att fungera.
Har de annan hårdvaru i USA än här redan i MY12?

http://forums.swedespeed.com/showthread ... tart/page3

Åtminstone angående PCC och remote start av dieselvärmare kan man inte få i MY12 utan bara MY13 som tillval.
Jag frågade ÅF angående detta och fick svar att det inte går på grund av ny hårdvara.
Användarvisningsbild
av meko
Hejsan!

Vi tar det här en gång till! Det här är ju för intressant för att släppas. :D

-Finns det någon som med säkerhet vet vad som gäller ang. Remote Start?

Finns det ens den minsta möjlighet att få detta att fungera på en svensksåld MY-12 V60 T4F, automat (Power Shift), med PCC?
Skulle man kunna lämna in bilen till sin Volvohandlare och få detta fixat så måste jag säga att det vore det guld värt, inte minst i en etanolare/bensinare utan extra värmare! :D (Guld och guld, men självklart skulle jag vara beredd att betala SEK i alla fall för att få den här funktionen! :wink: )

/Mvh Magnus
Användarvisningsbild
av meko
Service på gång. Har bett om installation av mjukvara för att få ERS samtidigt som bilen är inlämnad. Min servicetekniker skulle kolla med verkmästaren(!) och se om det var möjligt. Ingen annan har frågat om det tidigare. :wink: Nu jäklar - I'll be back! 8)
moffe skrev:Enligt sweedspeed forumet så borde ERS fungera redan i 2012 eller möjligt att få den att fungera.
Har de annan hårdvaru i USA än här redan i MY12?

http://forums.swedespeed.com/showthread ... tart/page3

Åtminstone angående PCC och remote start av dieselvärmare kan man inte få i MY12 utan bara MY13 som tillval.
Jag frågade ÅF angående detta och fick svar att det inte går på grund av ny hårdvara.
Polaren har en V60 MY12 och han hade det. Det ska väl tilläggas att han fick det genom sin bekant som var bilmek på bilia.
Sen att jag som har PCC och VOC inte får ERS på köpet är ju riktigt dåligt! Typiskt giriga volvo.
Jag har det ju i mobilen varför ska jag lägga 3k för att få det i dosan?
av Jofa
Som std så finns det nog inte på v60 med pcc va? Jag får det inte att fungera iallafall :).
av masol
Toppen! :)
meko skrev:Service på gång. Har bett om installation av mjukvara för att få ERS samtidigt som bilen är inlämnad. Min servicetekniker skulle kolla med verkmästaren(!) och se om det var möjligt. Ingen annan har frågat om det tidigare. :wink: Nu jäklar - I'll be back! 8)

Du kan vrida lite gran och dra samtidigt, misst&[…]

Vilket pill, då har du att göra. :-) […]

Hjälp! Får felkod P030300 med den enkla[…]

Powershit lådan, läs på förs[…]