Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MattiasD
Steff 99 skrev:Jag håller med dej Mattias D att världen behöver växla bort det som är skadligt och negativt för oss och miljön....men man måste se varje steg framsteg som ett steg i rätt riktning.
Självklart får vi samtidigt bakslag...en fördel med dieseln är dock att minskar förbrukningen, det går att åka riktigt snålt.
Som jag tidigare sagt....vi behöver alla bränsleslag, men vi måste se till att de används rätt, med minsta påverkan vår omgivning
Absolut, och jag är positiv till Preems iniativ. Kör man mycket med sin dieselbil tycker jag absolut man ska tanka Preemdiesel.
Användarvisningsbild
av MångaVOLVO
I dagens tidning OKQ8 i dieselbråk med bilbrnchen. Dieseln täpper igen motorns bränslefilter. Det har varit 7% RME inblandat tills nu då de har sänkt till 5% efter kritiken. VOLVO klarar väl 5% . BIL SWEDEN säger att det inte räcker med den minskningen. Bilar som är drabbade är Volvo,Ford,Opel,Hyundai, Jaguar och Land Rover.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Norskarna blandar även de med biodiesel sedan ett par år, och toyotan jag kör mest i jobbet (hiace d4d -13) har fått en ombyggnadssats med ett bränslefilter som släpper igenom mer partiklar. Så utan att veta mer om just det här, kan man anta att oviljan ligger (som alltid när något nytt kommer på tapeten) hos biltillverkarna.
Har tankat Preem evolution I 2 år I Volvos, Ford, VW och MB och kört ca 9000 mil med dessa utan att de så mycket
som hostat till en endaste gång.
Användarvisningsbild
av leiwi
V60D5AWDPolestar skrev:Har tankat Preem evolution I 2 år I Volvos, Ford, VW och MB och kört ca 9000 mil med dessa utan att de så mycket
som hostat till en endaste gång.

Ja det förstår jag men nu var det den "nya" dieseln som diskuterades :shock: :shock:
Användarvisningsbild
av P210
leiwi skrev:
V60D5AWDPolestar skrev:
Ja det förstår jag men nu var det den "nya" dieseln som diskuterades :shock: :shock:
Och vilken är den "nya" dieseln då?
Tråden är ju skapad 2012 och de sista inläggen gäller ju OK/Q8 och inte trådskaparens fråga om Preems "nya" diesel ??:-/
Belysning

Belysning i Kupen, belysning i bagaget eller belys[…]

Fel efter byte VVT

Jadå, enda gången jag backar är j[…]

B230F går fett

Varför ska du sänka trycket?? Bräns[…]

Katalysator...

Har för mig att det finns någon lagnin[…]