Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Guru
apersson850 skrev:Om man under en mindre evighet har predikat att det enda verkliga hot som finns för mänsklighetens fortlevnad är fortkörning, då kan man förstås inte byta åsikt sådär hipp som happ. Då förlorar man i trovärdighet, om nu just det kapitalet verkligen kan devalveras mer.
Det kanske är så enkelt.
Hastigheten är absolut avgörande för utgången av en olycka. Klart man slår sig mer i 130km/h än i 90km/h, det är ju självklart. Men att enbart fokusera på att minska krockvåldet då olyckan är framme känns konstigt. Bästa är ju att unvika krocken från början och det ena utesluter inte det andra.

På motorvägen föredrar jag medtrafikanter som är fokuserade på sin körning i 110km/h än att sänka farten till 90km/h och låta dom prata i mobilen/SMS'a eller för den delen raka sig/borsta tänderna/käka frukost/pilla på GPS'en i rutan/sträcka sig efter barnets napp... Hastigheten i sig är inte farlig! Eller som man skämtsamt brukar säga: It's not the fart that hurts, it's the smell.

För att komma tillbaka till topic. Ett sånt där skydd man har till skärmar som gör att man bara kan se ur en viss vinkel, ni fattar vad jag menar, hade suttit fint. Ett aktivt sådant "filter" som aktiveras vid 10km/h hade löst problemet. Föraren ser inget men passagerarna ser. Men då skulle väl några börja luta sig värre en 740-grabbarna vid korvkiosken för att se eller köra från passagerarsidan...
Användarvisningsbild
av Derank
Lösningar fins. Volvotech har en modul dom gör det du vill. Googla på video in motion så hittar du säkert fler liknande produkter. Brukar vara endel mek att koppla i dom.
Användarvisningsbild
av Derank
Har dok för mig att det inte funkar om man tar den där radarn i fronten. Men maila och kolla för säkerhets skull. El ta direkt kontakt med en av utvecklarna via fejan. De brukar svara inom några timmar. Mail svar brukar ta tid.
Användarvisningsbild
av Guru
Ingen som frågat sin verkstad om man kan få sin DVD upplåst?
av KrilleW
Range rover har en väldigt trevlig lösning på det här utan att det påverkar säkerheten på något sätt.

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]